برق عربستان جایگزین برق ایران در عراق می‌شود

حیدرالعبادی عبادی دستور جایگزینی واردات برق ایران با عربستان را صادر کرد.

برق عربستان جایگزین برق ایران در عراق می‌شود

رسانه‌های عراقی همزمان با صدور بیانیه شکست مذاکرات برای ادامه تامین برق از ایران، از ماموریت جدید وزیر برق این کشور برای مذاکره جهت تامین انرژی مورد نیاز از عربستان خبر دادند.

پایگاه اطلاع.رسانی "ان ار تی" عراق در خبری به نقل از بیانیه مطبوعاتی وزارت برق عراق خبر داد: هیئت عراقی که به تهران سفر کرده بود نتوانست طرف ایرانی را برای ادامه فروش برق به عراق متقاعد کرده و در این کار ناکام ماند.

بر اساس بیانیه وزارت برق عراق در پی شکست مذاکرات صورت گرفته این وزارتخانه طرحی را برای جایگزینی تامین واردات برق مورد نیاز خود از ایران در دستور کار خود قرار داده است.

در این حال پایگاه اطلاع‌رسانی "المسله" هم در خبری اعلام کرد: حیدر العبادی به وزیر برق ماموریت داد برای امضای یادداشت تفاهم در زمینه انرژی به سرعت عازم عربستان شود.

این پایگاه خبری عراقی به نقل از بیانیه دفتر عبادی خبر داد: وی به وزیر برق ماموریت داد به همراه مسئولین ارشد این وزارتخانه طی یک هفته عازم عربستان شده و یادداشت تفاهمی در زمینه انرژی با مسئولین این کشور امضا کند.

منبع: اعتماد

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • علی صفاری
    0

    قطعا" عربستان بنا به دستور اربابان امریکایی خود در هر نوع سرمایه گذاری ایران در خاور میانه و کشورهای دوست خلل و حتی جلوگیری کند این بستگی به سیاست وزارت امور خارجه دارد چطور این ترفندها را خنثی کند

  • Kamal
    0

    خاک تو سر مسولین ایران. عربستان به اندازه ایران اب و سد نداره اما اگه بتونه برق بفروشه نشون می ده حکام عاقلی داره که از منابع دیگشون به درستی استفاده کردن

  • کیان
    0

    په نه په میاد به خاطر ما در میادین ورزشی جلوی عربستان حاظر نشه

  • محم
    0

    دولت ما به فکر برق خودمون باشه که هر لحظه قطع میکنن وکلی مشکلات به بار میاره ....چراغی که به خانه واجب است به مسجد حرامه

  • رضا
    0

    تا پول داری رفقیتم . این سیاست کشورهای عربی است. ایران میلیاردها دلار طلب بابت صادرات برق به کشور عراق دارد. ولی عراق حاضر به پرداخت نیست و اخیرا هم پس از قطع برق و آب مجانی مفت به عراق بخاطر مصارف داخلی و خشکسالی کشورمان ، گروهی از اوباش در بصره و عراق پرچم ایران را آتش زدند.

  • ترسو
    0

    بر پدر مادر آدم دروغگو برق کشور با خاموشی همراه است می رفته عراق برای چی !!!

  • ناشناس
    0

    اره .حتما اینکارو بکن و اونها هم حتما بهت برق میدن اونم مجانی!!!!!

  • بهار
    0

    بهتر بابا حرومزاده ها خودمون برق نداریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها