استخراج آب از «ماه» عملیاتی می‌شود

گروه متنوعی از دانشمندان، مهندسان و متخصصان حوزه معدن قصد دارند با تهیه نقشه راهی به منظور انجام اکتشافات پیشرفته در کره ماه بتوانند یخ‌های موجود در قمر زمین را استخراج کنند.

استخراج آب از «ماه» عملیاتی می‌شود

گروه متنوعی از دانشمندان، مهندسان و متخصصان حوزه معدن قصد دارند نقشه راهی به منظور انجام اکتشافات پیشرفته در کره ماه تهیه کنند تا بتوانند یخ های موجود در این قمر زمین را استخراج کنند.

هدف از استخراج یخ های کره ماه، تبدیل آنها به اکسیژن، آب مایع و همین طور سوخت سفینه های فضایی است.

بر اساس بررسی های انجام شده این نوع یخ ها بیشتر در نواحی قطبی کره ماه قرار گرفته اند و در صورت استخراج، می توان از آنها برای تداوم حیات در کره ماه و حضور طولانی مدت فضانوردان در این قمر بهره گرفت. علاوه بر این، سرمایه گذاری در این زمینه می تواند در درازمدت بسیار سودآور باشد.

از جمله شرکت های سرمایه گذار در این زمینه می توان به یونایتد لنچ الاینس اشاره کرد که به ازای هر کیلوگرم سوخت موشکی که به این شیوه تهیه شود، سه هزار دلار به عوامل اینکار پرداخت خواهد کرد.

گفتنی است در ماه گذشته نشستی در این زمینه در دانشگاه کلورادوی آمریکا برگزار شد و چالش ها و جنبه های مثبت و منفی طرح مذکور مورد بررسی قرار گرفت. البته هنوز در مورد پراکندگی، عمق قرارگیری و شرایط جغرافیایی ذخیره سازی یخ در کره ماه اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

در یک دهه اخیر کشورهای زیادی از برنامه های خود برای اکتشافات گسترده در کره ماه برای استخراج منابع موجود در آن خبر داده اند. اما بعید به نظر می رسد این فعالیت ها به طور عملی زودتر از 10 سال آینده آغاز شود.

منبع: مشرق

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها