افسانه مسگر زاده: سبکم از احساسات، عواطف درونی ام سرچشمه گرفته است / هیجان گرایی و رنگ اساس سبک جدید اکسپریوفوویسم

خالق اکسپریوفوویسم می گوید این سبک از احساسات ، عواطف درونی ، اتفاقات شخصی و موسیقی آمریکای جنوبی سر برآورده است. سبک جدیدی که از ترکیب اکسپرسیونیسم و فوویسم (اکسپریوفوویسم) هیجان گرایی و رنگ در این سبک نقش اساسی دارد.

افسانه مسگر زاده: سبکم از احساسات، عواطف درونی ام سرچشمه گرفته است / هیجان گرایی و رنگ اساس سبک جدید اکسپریوفوویسم

افسانه مسگرزاده در گفتگو با خبر فوری معتقد است: « همیشه قطرات و ریزش آنها برایم پر از رمز و راز بوده اند و مرا برای کشف تصویر جدیدی که سر راهشان خلق میکنند همراه خود برده اند. باران همچون شب ماه کامل اتفاق الهام بخش دیگری است که سفر موجودیت ما را و ضربان گاهی تند و گاهی آهسته زندگی را تداعی میکند.

این هنرمند گفت: از طرفی اشک نیز برایم تعبیری از اوج ارتفاع و خلوص روح آدمی است که از دریچه ی چشم شرابه میکند وخود سرشار از استعاره و ابهام بوده، عنصری مملو از سر خوشی یا لذت و یا شاید از درد و غم و پریشانی یا حتی هردو و از ازمنظر بهوشیاری اشاره ای به هم اکنون و در لحظه بودن است زیستن همین لحظه و همین جا!

مسگر زاده اظهار کرد: نقوش فیگوراتیو، اشکال و مفاهیم شاعرانه ،خط، رنگهای روایتگر دغدغه های اصلی وی در فرایند خلق بوده اند و در مسیر کشف و شهود ،تفسیر مفاهیم روانشناختی رنگی احساسات و زبان بدن فیگورها ، عمیقا مرا در انعکاس خود یاری داده اند. در راه پر فراز و نشیب خلق، دغدغه ها و خلق و خو با بهره گیری ترکیب رنگی های گرمتر با صدایی از جنس موسیقی به تصویرکشیده شده اند.

به عقیده او، مخاطب در این مجموعه به بازدید روانشناختی-ادراکی نجواهای شخصی، هنری او که طی 2 سال اخیر از شخصیت ها، فیگورها و رنگ های روایتگر انتزاعی و اشکال شاعرانه و نگاه زنانه در سبک ابداعی من اکسپریوفوویسم، که از تلفیق سبک و کنش اکسپرسیونیسم و فوویسم است خواهد رفت و تجربه ای نو از دریک لحظه و درمکانی خاص بودن را تجربه خواهد داشت.

این هنرمند خلاق می گوید: نقوش فیگوراتیو، اشکال و مفاهیم شاعرانه، خط، رنگ‌های روایت‌گر دغدغه‌های اصلی من در فرایند خلق بوده‌اند. در فرآیند کشف و شهود، تفسیر مفاهیم روانشناختی رنگی احساسات و زبان بدن فیگورها، عمیقا مرا در انعکاس خود یاری داده‌اند. جهت بیان دغدغه‌ها و خلق و خوی خود با بهره گیری ترکیب رنگی با قرمز، نارنجی، زرد و آبی‌ها منعکس شده‌ام. »

به عقیده او، مخاطب در این مجموعه به بازدید روانشناختی ـ ادراکی نجواهای شخصی، هنری من که طی دو سال اخیر از شخصیت‌ها، فیگورها و رنگ‌های روایت‌گر انتزاعی و اشکال شاعرانه در سبک اکسپریوفوویسم (سبک ابداعی هنرمند) که از تلفیق سبک و کنش اکسپرسیونیسم و فوویسم است خواهید رفت.

این هنرمند در حرکتی نمادین و سمبولیک در همکاری گالری سایه و با شعار "درختان زنده بیشتر" با هدف حمایت از محیط زیست، تصمیم به حذف تبلیغات و اطلاع رسانی کاغذی کرده تمامی مراحل اطلاع رسانی، مکاتبات، مراحل برندینگ، مارکتینک در قالب الکترونیک انجام و مدیریت شده است.مسگرزاده تصریح کرد: علاوه بر آن این نمایشگاه با حرکت نوگرای دیگری در سبک، اجرا، چیدمان و تعریف تم به عنوان موضوع ، مفهوم قالب در رویداد افتتاحیه مخاطبان و بازدیدکنندگان را دعوت به پوشیدن لباس های رنگی کرده است.

این هنرمند در شبکه های اجتماعی خود نکته و دلیل انتخاب این تم اشاره نموده که کنایه ای به اعتراض گرایش اکثریت جامعه به استقبال بیشتر از پوشش رنگ و لباس های تیره و سیاه دارد. در پایان او مخاطبان را دعوت به انتخاب پوشش رنگی ، شناخت و استفاده از رنگ ها و نقوش ایرانی برای ایجاد فضای شاد، پویا، با انرژی مثبت و هویت میکند و با پرسش " مگر نه اینکه رسالت هنر و هنرمند ایجاد دغدغه، تفکر و نگاه نو و انعکاس خود و بستر پیرامون خود است ؟؟" به اتمام میبرد.

دومین نمایشگاه انفرادی افسانه مسگرزاده با عنوان «شرابه‌های یک ذهن رنگی» روز جمعه ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ افتتاح خواهد شد. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۷ از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری سایه واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک ۲۱ مراجعه کنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها