انتقاد کارگران افغانستانی از وضعیت اقتصادی ایران/ کارکردن در ایران دیگر برای ما نمی ارزد


18 تیر 1397 - 13:24
کارگران افغانستانی از وضعیت اقتصادی ایران و‌ شرایط کار در کشورمان انتقاد کردند.

بیشتر از دو ماه است که ۷۰ درصد مسافران اتوبوس های مشهد و تایباد را افغان‌ها تشکیل می دهند. سیل مهاجرت افغان‌ها از ایران به کشورشان یا دیگر کشورها مدت هاست که شروع شده و بالا رفتن قیمت دلار و شوک های پی در پی بازار ارز، آن‌ها را از ماندن در ایران منصرف کرده است.

یک کارگر افغانی می گوید دیگر ایران برای ما نمی صرفد، هر ۱۵۰۰۰ تومن ایرانی فقط ۹ افغانی می ارزد که در افغانستان پول یک تخم مرغ هم نیست!

وی در ادامه می گوید من سال ۷۷ به ایران آمدم و آن موقع اینجا برای ما افغان‌ها برای کار کردن بهشت بود. اما حالا ریال ایران ارزشش کم شده و همه بچه ها در این مدت ضرر کرده اند.

باید کم کم برویم ترکیه. آنجا به ما احترام می‌گذارند. حتی مردم و خیابان‌هایش هم شادتر از ایران است. ما به ترکیه می‌رویم و شما هم به اروپا بروید اینجا آینده ای نیست!

منبع: روزنامه قانون

کارگران افغانستانی از وضعیت اقتصادی ایران و‌ شرایط کار در کشورمان انتقاد کردند.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

18 تیر 1397 - 13:24

بیشتر از دو ماه است که ۷۰ درصد مسافران اتوبوس های مشهد و تایباد را افغان‌ها تشکیل می دهند. سیل مهاجرت افغان‌ها از ایران به کشورشان یا دیگر کشورها مدت هاست که شروع شده و بالا رفتن قیمت دلار و شوک های پی در پی بازار ارز، آن‌ها را از ماندن در ایران منصرف کرده است.

یک کارگر افغانی می گوید دیگر ایران برای ما نمی صرفد، هر ۱۵۰۰۰ تومن ایرانی فقط ۹ افغانی می ارزد که در افغانستان پول یک تخم مرغ هم نیست!

وی در ادامه می گوید من سال ۷۷ به ایران آمدم و آن موقع اینجا برای ما افغان‌ها برای کار کردن بهشت بود. اما حالا ریال ایران ارزشش کم شده و همه بچه ها در این مدت ضرر کرده اند.

باید کم کم برویم ترکیه. آنجا به ما احترام می‌گذارند. حتی مردم و خیابان‌هایش هم شادتر از ایران است. ما به ترکیه می‌رویم و شما هم به اروپا بروید اینجا آینده ای نیست!

منبع: روزنامه قانون

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان سروش sapp.ir/akhbarefori


28

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks
نظرات 16
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
بهنام 0 0 پاسخ 1397/4/20 -08:48

حتی اندازه یک افغانی در به در هم نیستیم. به جایی رسیده ایم که آنها دیگر ایران را هم قبول ندارن و پیشنهاد میدن از این مملکت بریم. خاک تو سر مسئولین مملکت که ما رو به این روز انداختن.

ایرانی 1 0 پاسخ 1397/4/19 -18:34

بروندوبرنگردند

امید 1 0 پاسخ 1397/4/19 -17:18

به یکی از مهاجران گفتم که چراازایران نمی روید گفت :نعمت اینجاست از اب وبرق یارانه ای استفاده می کنیم امنیت هم دارد سربازی هم که نمی رویم قرار است شناسنامه هم بدهند کاررا که ازشما گرفته ایم .... مرگ می خواهیم که برویم افغانستان!

مهدی 1 0 پاسخ 1397/4/19 -10:20

خدایا از افغا نستان هم داریم عقب میفتیم ....این انگلیس کثیف هم که به این راحتی نمیذاره شر خرافات و تاریکی و پسرفت از این کشور کم بشه ..به کی پناه ببریم

مهراد 1 0 پاسخ 1397/4/19 -04:37

کار کردن در ایران برای شما نمی ارزد ولی ما ایرانی ها نداریم که بی ارزد!

رضا 1 0 پاسخ 1397/4/19 -01:33

خوب شد اگه این گرانی دلار وارز برای مردم ضرر داشت فقط یک منفعت داشت چون دولت در اخراج کردن کارگران غیر قانونی عاجز بود اینطوری خودشان میروند امیدوارم که بعد از ثبات حقوق وگرانی دولت یک همت بکنه اونم جلو گیری از ورود کارگران غیر قانونی که خودشان با پای خوشان دارن میرن تا لااقل دیگر مجبور به خروج هم وطن هایمان جهت کلفتی وکارگری در کشورهای دیگر نباشیم (ترامپ از اینکه باعث خروج کارکران غیر ایرانی شدی که انشالله همشان مثل پناه جویان سوریه ودیگر کشورها هجوم می آورند به اروپا یا آمریکا ما نخواسته از شر همه کارکران غیر قانونی توسط تصمیم های بخردانه شما راحت شدیم ومیشویم

دیدبان 1 0 پاسخ 1397/4/19 -00:35

آخی ببخشید که تو این مدت بهتون بد گذشت تورو خدا این حق آبه هیرمند رو یه خورده باز کنید چقدر بدبختیم ما .

ایرانی 2 0 پاسخ 1397/4/18 -19:12

قابل توجه سران مملکت15000هزار تومان ایران9افغانی پول یک تخم مرغ........

کارگر بیکار 0 0 پاسخ 1397/4/18 -19:04

خداراشکر.اگر دولت بخاطر دلارهای که از سازمان جهانی به خاطر پناهندگی میگیردوسوسه نشود وازحالا سبد حمایتی برای آنها قراردهد.

Ramin 1 0 پاسخ 1397/4/18 -18:31

لطف کنین از ایران برین والله به جونتون دعا می کنیم