سرنوشت ۱۶ منتخب دوره قبل «خنداننده شو» به کجا رسید؟

یک سال پس از اتمام «خنداننده شو ۱»، تعدادی از ۱۶ خنداننده برتر سرنوشت شان تغییر کرده است و توانسته اند یک شبه ره صد ساله را طی کنند.

سرنوشت ۱۶ منتخب دوره قبل «خنداننده شو» به کجا رسید؟

قهرمان رقابت نفس گیر «خنداننده شو» از گروه اشکان خطیبی که وی را با درخشش در اجراهای پرهیجانی چون شیرجه در استخر، واکنش معده اش به غذا در نیمه شب و دویدن سمندر در مغازه دوستش به یاد داریم، در مدت یک سال گذشته تاکنون به جز حضور فعال به عنوان مهمان در برنامه های روتین تلویزیونی مثل «دستپخت های خودمانی»، «کودک شو» و «شب های فیروزه ای»، با وجود داشتن استعداد و علاقه به بازیگری همچنان به استندآپ کمدی اکتفا کرده و محتاطانه انتخاب می کند. چرا که به قول خودش، «این کار مثل بازی ماروپله است. خوردیم به پله، بالا آمدیم. حالا اگر اشتباه کنیم، نیش می خوریم و برمی گردیم پایین. باید حواس مان جمع باشد». البته وی به جز اجرای استندآپ در کنار گروه های مختلف هنری، به همراه جمعی از بروبچه های موفق «خنداننده شو» در قالب گروه هنری «شادباش» با حمایت رامبد جوان در حال اجرای برنامه با همان سبک وسیاق استندآپ های «خندوانه» در پایتخت و دیگر شهرستان هاست.

مجید افشاری
مجید افشاری به عنوان نایب قهرمان «خنداننده شو» همان کمدینی است که با لهجه خسته و خونسرد خود با طرح سوژه های ازدواج و کار، در میان بینندگان گل کرد. او که مثل بسیاری از جوانان همسن وسالش در پی یافتن راهی برای آشنایی با کارگردانان و راهیابی به سینما به مسابقه «خنداننده شو» پا گذاشت، با گذشت یک سال از موفقیتش در این برنامه و داشتن پیشنهادهای بازیگری، تا حالا به هر دلیلی رغبتی برای این گونه حضور متفاوت نشان نداده است. وی در ادامه این مسیر هنری به همراه حضور فعال در کنار کمدین های گروه «شادباش»، به صورت جدی تر روی نویسندگی تمرکز کرده است. از میان رقبای خنداننده، افشاری تنها کسی بود که از ابتدا همه متن هایش را خودش می نوشت و از این نظر استعدادش را در این زمینه نشان داد، پس بلافاصله بعد از این رقابت در کنار نویسندگان برنامه پرمخاطب «فرمول یک» شبکه یک سیما، نوشتن پلاتوی طنز «ضیا پدیا» را برعهده گرفت و همچنین به عنوان سرپرست نویسندگان و مجری برنامه در دست پخش «شبی با عبدی» شبکه نسیم حضور داشته است.

سیدمحمدکمال معتضدی
محمد معتضدی از معدود کسانی بود که قبل از «خنداننده شو»، سابقه جدی کار هنری در حد صداپیشگی و گویندگی داشت. صداپیشه شخصیت های معروف کارتونی، با تعریف خاطره با چاشنی تقلید صدا توانست جایی در دل مخاطبان «خنداننده شو» دست و پا کند و با همین روش تا مرحله نیمه نهایی پیش برود. وی که بیشتر از همه کمدین های رقیبش از فنون گوناگون هنری سررشته دارد، پس از «خندوانه» به دنبال رسیدن به آرزوی همیشگی اش یعنی بازیگری، به امور نمایشی و تصویری رو آورده و تا حالا در آن خوب عمل کرده است. اولین حضورش روی صحنه نمایش با نقش آفرینی در «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» رقم خورد و با دعوت رامبد جوان کارگردان فیلم اکشن کمدی «قانون مورفی» به عرصه سینما هم قدم گذاشت. در این دو پروژه جدید به دلیل همبازی شدن با چهره های شناخته شده این عرصه نظیر امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی و سروش صحت، بخت به معتضدی رو کرده است. این دوبلور و کمدین مستعد در کنار این حوزه جدید هنری، با گروه های هنری « تهران دابشو» برای دوبله همزمان فیلم روی پرده سینما و «شادباش» با محوریت اجرای استندآپ همکاری دارد.

سیده مریم کشفی
بانوی موفق استندآپ های «خنداننده شو» را هم نمی توان با سبک منحصربه فرد و لحن انتقادی طنزش از خاطر برد که همه تلاشش را تا رسیدن به مرحله نیمه نهایی به کار بست و بخش زیادی از آرای مردمی را به خود اختصاص داد. سیده مریم کشفی به رغم همه شایستگی های خود، در این مدت یک سال پس از «خندوانه»، تنها در جمع استندآپ کمدین های «شادباش» دیده می شود و خبری از حضورش در دیگر عرصه های هنری نیست.

بهزاد قدیانلو
استندآپ کمدین محبوب «خنداننده شو» با اجراهای متکی به زبان بدن منعطفش، شاید فکرش را هم نمی کرد، روزی از طرف کارگردان مطرحی مثل کمال تبریزی دعوت به کار شود و نامش در تیتراژ فیلم های سینمایی در کنار هنرمندان بزرگی چون مهران مدیری، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، حامد بهداد و به ویژه مربی اش، حسن معجونی جای بگیرد. او در اولین قسمت فصل دوم «خنداننده شو» از حضورش در سه فیلم سینمایی خبر داد که تاکنون نامش در فهرست بازیگران فیلم های «ما همه با هم هستیم» و «مارموز» منتشرشده است. درضمن بهزاد قدیانلو نیز در کنار دیگر کمدین های خروجی «خنداننده شو»، با گروه «شادباش» همکاری می کند و گاهی برای استندآپ به «خندوانه» هم می آید.

سیده زینب موسوی
از موسوی هم چون سیده مریم کشفی، خبر جذاب و متفاوتی غیر از همان اجرای استندآپ کمدی با گروه هایی نظیر «شادباش» در دست نیست. موسوی با پیدا کردن شخصیت کمدی ویژه خودش و لهجه و سبکی خاص با تکیه کلام «اسدا… جان، جان جانان» از دیگر رقبا فاصله گرفت و به نظر می رسید به زودی با این زمینه مستعد، کارهای نمایشی خوبی به وی پیشنهاد شود. علاوه بر این، وی در صفحه اینستاگرامی پربیننده اش از نوشتن یک فیلم نامه کاملاً جدی خبر داده که قرار است فیلمی براساس آن ساخته شود. موسوی پیش از دیده شدن به عنوان استندآپ کمدین، خالق شخصیت «امپراتور کوزکو» از شخصیت های پرطرفدار شبکه های اجتماعی است. زنی که از خانه اش در قم ویدئوهایی طنزآلود به گویش قمی منتشر می کند که موضوعاتش بر حسب مسائل روز متغیر است.

رضا بهمنی
برای پسر سختکوش و دلسوز و البته هنرمند جنوبی با اجراهای طنازانه و تندوتیزش، آینده پراتفاق تری از امروز انتظار داشتیم. با این که بهمنی در مصاحبه ای گفته است «بعد از «خندوانه» خیلی پیشنهاد برای اجرا داشتم ولی همه را رد کردم. ترجیح می دهم با رامبد جوان جلو بروم و از او مشورت بگیرم»؛ اما باید پذیرفت که قطار پیشرفت منتظر هیچ کس نمی ماند و کم نبوده اند چهره های مستعدی که در طول زمان با انتخاب های محدود و گاهی اشتباه، از دور خارج شده اند. با این همه، بهمنی با همین عقیده تاکنون تنها به حضور در گروه «شادباش» در کنار رامبد جوان بسنده کرده است.

بابک رفاهی
اجرای برنامه های شاد و استندآپ کمدی هایی از جمله «کنسرت خنده» و «شادباش» در کنار دیگر هنرمندان حوزه نمایش و موسیقی کشور عمده حوزه فعالیت بابک رفاهی را در دوران پس از «خندوانه» تشکیل می دهد. البته وی پیش از این، در کارنامه اش سابقه اجرای تئاتر در کنار بزرگان هنرهای نمایشی چون مرحوم احمد آقالو، رضا بابک و علی عمرانی را در گروه تئاتر «پل» دارد.

دیگران
از بین ۱۶ رقیب «خنداننده شو»، از حسین شاهرخ نیا، علی ضیایی، فرهان معین زاده و بهنام قاسمی هم به جز حضور و همکاری شان به عنوان استندآپ کمدین با گروه «شادباش» رامبد جوان و نیز از سرنوشت هنری آرزو صراف رضایی، علی بوستانی، احسان زمانی و رضوان کرباسی به دلیل کسب موفقیت کم جان شان در مسابقه «خنداننده شو» خبر دیگری در دست نیست.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها