صاحبخانه‌هایی که به جای اجاره سکه می‌گیرند

این روزها خبری مبنی بر دریافت سکه به جای اجاره‌خانه در میان جویندگان مسکن استیجاری رد و بدل می شود.

صاحبخانه‌هایی که به جای اجاره سکه می‌گیرند

پس از آنکه ارزش ریال در برابر ارز بسیار کاهش یافت و همچنین بانک ها دیگر سود آنچنانی به صاحبخانه هایی که از مستاجران پول گرفته و پس انداز می کردند نمی دهند حالا روش جدیدی در اخذ اجاره ابداع شده که باعث می شود خانه صاحبخانه ها برایشان درآمد تجاری داشته باشد.

بنا بر این گزارش، گفته می شود در برخی از مناطق تهران برخی از صاحبخانه ها به جای اجاره از مستاجران سکه دریافت می کنند که نقش بنگاه های املاک هم در این میان بی تاثیر نیست. در مناطقی چون شمال غربی تهران، مرکز و همچنین شمال شرقی معاملاتی انجام شده که صاحبخانه به جای اجاره سکه دریافت کرده است.

البته چند مورد نیز اجاره نامه هایی بود که به جای رهن خانه از طرف صاحبخانه سکه دریافت شده.طبق گفتگوهایی که خبرنگار شبستان با بنگاه های املاک این مناطق و یا صاحبخانه ها داشته آنها این حق را به خود داده اند که از ارزش پولشان حفاظت کنند اما از سوی دیگر در پاسخ به این سوال که گفته می شود آیا رهنی که به سکه دریافت می کنند را هم به سکه بازخواهند گرداند با این امر مخالفت می کنند و این امر باعث می شود که پول رهن مستاجر از ارزش افتاده اما صاحبخانه درآمد کافی را از این مسئله داشته باشد.

اگر چنین مسئله ای رواج یابد داغ بازار مسکن بیش از پیش بر دل مستاجران گذاشته خواهد شد و نیازمند است متصدی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی در این خصوص پاسخگو باشد که متاسفانه تاکنون هیچکدام از مسئولان نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده اند.

منبع: شبستان

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها