هفته فیلم ایتالیا در ایران با اکران پدر جواننا آغاز شد

هفته فیلم ایتالیا در تهران که در ذیل برنامه‌ «ایتالیا، فرهنگ‌ها، مدیترانه 2018» تدوین شده است، عصر امروز - یکشنبه - با حضور سفیر ایتالیا در تهران و اکران فیلم «پدر جواننا» افتتاح شد.

هفته فیلم ایتالیا در ایران با اکران پدر جواننا آغاز شد

سفیر ایتالیا در تهران پیش از اکران فیلم طی سخنانی گفت: یکی از راه های بیان احساسات میان مردم دو کشور ایران و ایتالیا سینما است.
مائورو کنچاتوری با اشاره به اینکه هفته فیلم ایتالیا را در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار کرده ایم، گفت: اما این برنامه در ایران معنا و مفهوم خاص و ویژه ای دارد به این معنی که ایتالیایی ها و ایرانی ها همواره برای نشان دادن احساسات خود از نشانه های مشترکی استفاده می کنند.
سفیر ایتالیا در ایران، ادامه داد: امروز و همزمان با افتتاحیه هفته فیلم ایتالیا در تهران فیلم «پدر جواننا» به کارگردانی پوپی اواتی نمایش داده خواهد شد که از جمله آثار مهم و تاثیر گذار سینمای ایتالیا با بازی هنرمدان مطرح است.
کنچاتوری خاطرنشان کرد: امیدوارم استقبال شما از هفته فیلم ایتالیا مانند امروز ادامه دار باشد و از دیدن فیلم هایی که انتخاب شد‌ه‌اند لذت ببرید.

**امسال نخستین هفته فیلم خانه هنرمندان را به ایتالیا اختصاص دادیم
مجید رجبی‌معمار رئیس خانه هنرمندان نیز در این آیین با اشاره به اینکه یکی از وظایف جدی خانه هنرمندان ایجاد ارتباط فرهنگی و هنری با سایر کشورهای دنیا است، گفت: ما این وظیفه را مخصوصاً با کشورهای که جایگاه بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارند با برگزاری مراسم هایی مثل هفته فیلم برگزار می کنیم.
وی افزود: سال گذشته هفت، هفته فیلم از کشورهای مختلف در خانه هنرمندان برگزار کردیم و خوشحالیم که امسال نخستین هفته فیلم با کشور ایتالیا آغاز کرده ایم.
رئیس خانه هنرمندان، ادامه داد: اولین نمایشگاه عکس گالری خانه هنرمندان امسال نیز با عکس های یک عکاس جوان ایتالیایی افتتاح شد که اتفاقا مورد استقبال نیز قرار گرفت.
رجبی‌معمار، گفت: در کنار هفته فیلم ایتالیا دو کارگاه تخصصی درباره طراحی صحنه و جلوه‌های ویژه با حضور هنرمندان ایتالیایی برگزار خواهد شد که در رشد اطلاعات جوانان علاقمند به سینما در ایران بسیار مفید است.
وی خاطرنشان کرد: قطعا سینما دوستان از این هفته فرهنگی و نمایش فیلم های ایتالیایی در ایران استفاده خواهند برد و امیدواریم تجربه خوبی برای ما باشد.

**به دنبال تبادل اطلاعات در سینما هستیم
وینچنزو، مسئول فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران نیز در این مراسم، گفت: هدف از برگزاری برنامه‌ «ایتالیا، فرهنگ‌ها، مدیترانه 2018» که در ذیل آن هفته فیلم ایتالیا درکشورهای مختلف برگزار می شود شناساندن صنعت سینمای ایران از جمله کارگردانان، بازیگران و عوامل فنی سینمای ایتالیا به دنیا مخصوصا کشورهای خاور میانه است.
وی به برگزاری دو کارگاه در کنار این هفته فیلم در تهران اشاره کرد و توضیح داد: برگزاری این کارگاها به این معناست که تنها به دنبال نمایش فیلم نیستیم بلکه تبادل اطلاعات و فهم درست از عوامل فنی سینما نیز برایمان اهمیت دارد.
مسئول فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران خاطرنشان کرد: این برنامه با همکاری و حمایت خانه هنرمندان ایران برگزار می شود که امیدواریم بهر کافی را مخاطبان سینما دوست ایرانی از آن ببرند.

**برنامه نمایش فیلم ها
در اولین روز این رویداد سینمایی دوشنبه 11 تیر و از ساعت 18 فیلم «شیاطین سن پترزبورگ» به کارگردانی جولیانو مونتالدو به روی پرده می‌رود.
همچنین فیلم «دوران کودکی دوم» اثر پوپی آواتی ساعت 18 روز سه‌شنبه 12 تیر نمایش داده می‌شود. در ساعت 18 روز چهارشنبه 13 تیر فیلم «جشن» به کارگردانی ممیو کالو پرستی به روی پردهمی رود.
فیلم «ایتالیا در یک روز» اثر گابریل سالواتورس ساعت 18 روز پنج‌شنبه 14 تیر به نمایش در خواهد آمد. در روز پایانی هفته سینمای ایتالیا ساعت 18 روز جمعه 14 تیر فیلم «ورود وانگ» به کارگردانی مشترک آنتونیو مانتی و مارکو مانتی به نمایش در خواهد آمد. فیلم‌های هفته سینمای ایتالیا در ایران به زبان اصلی و با زیرنویس‌های فارسی و انگلیسی به نمایش درمی آیند.
همزمان با برگزاری هفته سینمای ایتالیا دو کارگاه آموزشی برپا می شود؛ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان نوئمی مارکیکا، طراح صحنه و لباس ایتالیایی ساعت 16 چهارشنبه 13 تیر کارگاه «بودجه خلاقیت را محدود می‌کند؟» را برگزار می کند.
همچنین در روز پایانی هفته سینمای ایتالیا کارگاه «جلوه‌های ویژه و تولید نهایی» با تدریس ویتو پینکه‌ننا، کارشناس جلوه‌های ویژه و تولید نهایی ساعت 16روز جمعه 15 تیر در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها