تاکید معاون مطبوعاتی بر توزیع مطبوعات به شیوه‌های جدید

تاکید معاون مطبوعاتی بر توزیع مطبوعات به شیوه‌های جدید

معاون مطبوعاتی با اشاره به تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای در کشور، بر تقویت توزیع مطبوعات با استفاده از طرح‌های جدید تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی، نشست تبادل نظر پیرامون طرح اشتراک نشریات، عصر روز گذشته با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از مدیران مطبوعاتی کشور در موسسه نشرآوران برگزار شد.

نشست تبادل نظر مدیران مسؤول نشریات حاضر در طرح اشتراک با حضور مدیران سامانه اشتراک، مدیرعامل موسسه نشرآوران، نمایندگان تشکل‌های صنفی و برخی اپراتورهای توزیع نشریات عصر سه شنبه در محل موسسه مطبوعاتی نشرآوران برگزار شد.

در این نشست که با حضور حدود ۲۰۰ تن از مدیران مطبوعاتی برگزار شد و حدود سه ساعت به طول انجامید، ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص سامانه جدید اشتراک، نصب سامانه جی آی اس و رفع برخی سوالات متداول و مشترک، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز به برخی سوالات حضار پاسخ داد.

«تقویت سامانه توزیع برخی اپراتورها، نظم در پرداخت‌ها، افزایش یارانه اشتراک، امکان استفاده از خود اپراتوری از سوی برخی نشریات، درخواست افزایش سقف مشترکان، تقویت اپراتورهای استانی، برخورد قاطع با متخلفان در دو بخش نشریات و اپراتورها، طراحی چشم‌انداز طرح برای سال ۹۶، اطلاع‌رسانی بهتر درخصوص آیین‌نامه‌های اجرایی و نظام‌نامه، تاکید بر حمایت بیشتر از نشریات تخصصی و استانی، تقویت تشکل‌های صنفی برای پیگیری اختلاف‌های احتمالی و ... » از جمله نکاتی بود که از سوی مدیران مطبوعاتی حاضر در این نشست در جهت بهبود طرح اشتراک عنوان شد.

در این نشست ۲۴ تن از مدیران مطبوعاتی نظرات خود را به صورت شفاهی و حدود ۱۵ تن نیز مطالب خود را به صورت مکتوب عنوان کردند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در سخنان کوتاهی، با اشاره به تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای در کشور، بر تقویت توزیع مطبوعات با استفاده از طرح‌های جدید تاکید و تصریح کرد: تمامی طرح های اجرا شده و در حال مطالعه معاونت مطبوعاتی با هدف حمایت از نشریات و توزیع یارانه مطبوعات در جهت توسعه زیرساخت ها و افزایش مخاطبان نشریات است. حمایت از تولید و تیراژ نشریات نیز با طرح هایی چون اشتراک، توزیع مویرگی، توزیع ریلی، خرید برگشتی ها و... در حال اجراست و دو طرح دیگر نیز در حال بررسی برای اجرا در سال ۹۶ است تا ضمن حمایت از تداوم فعالیت مطبوعات، آن را تا حدودی در سبد مطالعه مردم قرار بدهیم.

طرح اشتراک نشریات با تخفیف تا سقف ۵۰ درصد و بدون هزینه ارسال، هم اکنون و پس از سه سال اجرا، با استقبال حدود ۸۰۰ رسانه در تهران و ۱۰ استان کشور در حال اجراست.

تاکید معاون مطبوعاتی بر توزیع مطبوعات به شیوه‌های جدید

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها