یک میلیاردر وقت آزاد روزانه خود را چگونه می‌گذراند؟ از ورزش روزانه تا پرداختن به رویاها

بیشتر افراد ثروتمند وقت آزاد خود را صرف مطالعه، نرمش، تفریح، رویا پردازی و تماس تلفنی با شرکا و دوستان سپری می‌کنند.

یک میلیاردر وقت آزاد روزانه خود را چگونه می‌گذراند؟ از ورزش روزانه تا پرداختن به رویاها

هر روز 1440 دقیقه است. این یک اصل مشترک برای همه ما است. زمان برای همه ما یکسان می‌گذرد. اکثر افراد چه ثروتمند چه فقیر حدود 1200 دقیقه از زمانهای روزانه خود را صرف فعالیت های زیر می‌کنند: کار، رفت و آمد، خانواده، خواب، خوردن، حمام، مراقبت و ... .

هر شخصی هر روز حدودا 240 دقیقه زمان اضافه دارد و این زمان دقیقا همان چیزی است که ثروتمندان فرصت طلایی می‌نامند و خود را از سایرین متمایز می‌کنند.

طبق مطالعات و آمار اخیر، افراد ثروتمند از 240 دقیقه خود به روشهای زیر استفاده می کنند:

1. بیش از 80 درصد از افراد ثروتمند حدود 60 دقیقه از روز خود را صرف تحقق رویاها می‌کنند

رویا پردازی (dream-setting) شامل پیگیری و برنامه ریزی جهت تحقق یک رویا و اهداف پشت آن است. به طور مثال، فکر کردن به جوانب شغل برای بیشتر شدن درآمد و یا سود و تولید فعالیت همگی مشمول روپاپردازی می‌شوند.

2. تقریبا 80 درصد از افراد ثروتمند، 60 دقیقه از روز خود را صرف تمرین، تحصیل یا یادگیری می‌کنند

یادگیری مهارت ها و فنون روزانه به انسانها کمک می‌کند تا مهارت ها و دانش خود را حفظ و ارتقاء دهند، و آنها را به هر چیزی که می‌خواستند می‌رساند.

3. تقریبا همه افراد ثروتمند حدود 30 دقیقه از روز خود را صرف نرمش و ایروبیک می‌کنند

ورزش هوازی مزایای متعددی دارد، بهبود عملکرد ذهنی، مرتب شدن جریان خون، تقویت قلب، کمک به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان، کمک به کاهش فشار خون بالا، کمک به کنترل قند خون و کاهش کلسترول خون.

افراد ثروتمند خودساخته درک می‌کند که افراد سالم تر انرژی بیشتری دارند و این به بهره وری بیشتر در کار کمک می‌کند. بهره وری بیشتر باعث می‌شود که شما نزد مشتریان خود ارزشمندتر باشید و همین منجر می‌شود که ارزش برند شما و در نهایت، پول بیشتر تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، ورزش هوازی اثرات استرس را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد و همین منجر به این می‌شود که شخص ثروتمند در ایجاد روابط با دیگران استوارتر و بهتر رفتار کند.

شما نمی توانید در بستر بیماری پول بدست آورید. ایجاد ثروت مستلزم سلامت است. سلامت بدن و روح به طول عمر تبدیل می شود، که به معنی زمان بیشتری برای ایجاد ثروت بیشتر است.

4. نزدیک به 90 درصد از افراد ثروتمند، 30 دقیقه از روز خود را صرف ایجاد روابط با ثروتمندان می‌کنند

افراد ثروتمند خود ساخته هر روز برای حفظ و رشد خود، روابط قدرتمندی با دیگران ایجاد می‌کنند. این روابط صورت های زیر صورت می‌گیرد:

شبکه سازی(Networking): مشارکت در سازمان های تجاری، سازمان های خصوصی و یا انجمن های تجاری.

تماس های تلفنی: تماس های تلفنی کوتاه و سلام و احوال پرسی جهت استحکام روابط خود با افراد ثروتمند.

پیام تبریک تولد: تماس تلفنی یا فرستادن کارت پستال برای افرادی که روز تولدشان نزدیک است.

احوال پرسی خانوادگی: برقراری تماس با افرادی به مناسبت ‌های خانوادگی. مثلا تماس با یک شریکی که به تازگی فرزندی را به دنیا آورده است، یا مثلا ازدواج کرده است یا یکی از نزدیکانش را از دست داده است و غیره. احوال پرسی خانوادگی بسیار بسیار مهم هستند زیرا حوادث زندگی همیشه مبتنی بر احساسات بوده و احساسات ارتباطات قدرت مند تری را ایجاد می‌کنند. قطعا افراد دیگر، شما تماسهایتان را به یاد خواهند سپرد

5. همه افراد ثروتمند، قطعا بخشی از زمان خود را صرف فعالیت های تفریحی و آرامش می‌کنند

افراد ثروتمند خود ساخته سوپرمن نیستند. آنها هم مانند هر شخص دیگری، نیاز به استراحت، تفریح و آرامش روزانه دارند. تفاوت بین آنها و دیگران این است که آنها مدت زمان تفریح خود را به بیش از یک ساعت در روز نمی‌رسانند.

فعالیت های روزانه شما و زمان بندی آنها، شرایط مالی زندگی شما را تعیین می‌کند افراد ثروتمند. عادت های روزانه خود را طوری ترتیب می‌دهند که با انجام آنها بتوانند از زمان خود بیشتر استفاده کنند.

منبع: CNBC News

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها