عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرفوری:

مداح متولد 68 درکی از انقلاب ندارد/ آقای مطیعی: دشمنان را شاد نکنید

عضو جامعه روحانیت مبارز از خواندن اشعار انتقادی از سوی میثم مطیعی در مراسم روز عیدفطر انتقاد کرد.

مداح متولد 68 درکی از انقلاب ندارد/ آقای مطیعی: دشمنان را شاد نکنید

حجت‎الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره خواندن مجدد اشعار اختلاف‎انگیز در نماز عید سعید فطر اظهارکرد: بنده این اشعار را گوش دادم و کل قصیده را که حدود 90 بیت است با دقت کافی خواندم از این رو بدون شک باید بگویم که نگاه من طلبه با نگاه یک جوان دانشگاهی یا دختر دانشجو قطعا متفاوت است اما در رویکرد به این اشعار بدون شک همه ما در یک نقطه نظر باهم هم رای و نظر هستیم و براین باوریم که این اشعار متناسب با فضای روز بزرگی چون عیدفطر نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: روز عیدفطر به معنای شادی و جشن گرفتن سی روز بندگی در ماه مبارک رمضان است از این رو اگر ما به فلسفه این عید بزرگ توجه کنیم به خوبی متوجه خواهیم شد که بیان رویکردهای اختلافات آمیز در این روز بزرگ جایگاهی ندارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما باید واقعا خدا را شاکر باشیم که در یک ماه رمضان دیگر بودیم خاطرنشان کرد: نحوه قرائت اشعار و سخنرانی در نمازعید فطر بدون شک باید با فلسفه روح عیدفطر تناسب داشته باشد از این رو بدون شک اشعاری که از سوی مطیعی در روز عیدفطر خوانده شد قرابتی با این روز بزرگ نداشت.

اکرمی تاکید کرد: اسلام دینی جامع است که براساس معیارهای اخلاقی و اخلاص شکل گرفته است از این رو لازم و ضروری که مسلمانان براساس این الگو رویکردهای خود را در جامعه اسلامی تبین کنند.

وی اظهارکرد: سخن بنده با افرادی چون مطیعی و طرفداران وی این است که بدون شک ساز تک‎روی آنها در شرایط امروز جامعه که وحدت لازمه کشور است در حل مشکلات هیچ تاثیری نخواهد داشت و تنها اختلافات داخلی را در کشور و بدنه مسئولین افزایش خواهد داد.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهارکرد: ما مشکلات موجود در کشور را کتمان نمی‎کنیم اما ایجاد اختلاف درست نیست از این رو مطیعی بهتر است برای افزایش آگاهی خود به سراغ علمای اخلاق برود و نسبت به اظهاراتی که بیان می‎کند کمی آگاهی پیدا کند.

اکرمی اظهارکرد: باید مشخص شود که که اشعاری که از سوی مطیعی خوانده شد برای اصلاح است یا فقط قصد هو کردن در آنها وجود داشته است که از نظر بنده مورد دوم بیشتر صادق است.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که اشکالاتی نیز بر ستاد اقامه نمازعیدفطر وارد است که متاسفانه از افرادی برای حضور در این مراسم بزرگ دعوت می‏کند که سخنانی خلاف مصالح ملی مطرح می‎کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: باتوجه به خطبه‎های وحدت‎آفرین مقام معظم رهبری در نماز جمعه عیدفطر بدون شک اشعار میثم مطیعی جوان متولد سال 68 و 30 ساله‎ای که مشکلات و سختی‎های انقلاب را درک نکرده است جز اختلاف‎افکنی هدف دیگری نداشته است و باعث شده تا دشمنان ایران چون اسرائیل و آمریکا شاد شوند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • صادق
    0

    اگر نگاهی به آقازاده ها بندازی اونها هم درکی از انقلاب ندارند . هرکسی میتواند درد مردم را بگوید سن و سال مطرح نیست .

  • هادی
    0

    ایشون خودش درکی از انقلاب نداره و در شان انقلاب نیست از مواضعی ک میگیره و گرفته و معمولا در مقابل مردم بوده معلومه چجوریه ک انقلاب با دزدی و بیکاری و مسئولان بی درد مشکلی نداره و دشمن شاد نمیشه ولی از انتقاد دشمن شاد میشه؟ اشعار مطیعی، شعر شده ی فرمایشات رهبریه پس رهبر خودش اولین دشمن شاد کنه

  • مهدی
    0

    تو اگر طلبه ای پس نسبت به اوضاع حرف بزن.پس برات منفعت داره که صدات در نمیاد.یکی هم که صداش درمیاد رو توهین میکنی.کی میرسی وقتی که این لباس علیه تو به حرف بیاد

  • محمدحسین
    0

    يکی به این حاج‌آقا بگه تو که نمیدونی هنوز سن طرف چقدره و متولد چه سالیه و اشتباه میگی، مجبورند نکردن که اظهارنظر کنی...

  • عبدالحسین فنایی
    0

    وقتی کسانی همچون آقای اکرمی که لباس دین رو به تن دارند سکوت میکنند و انتقادی از این وضعیت ندارند ومشکلات و فساد رو نمیبینند یک جوان مداح باید بیاد وحرف مردم رو بزنه.

  • شموشکی
    0

    سلام بنده حرف اکرمی را قبول ندارم چون مطیعی جوان است نباید حرف بزند اتفاقا حرف مطیعی بجا وسنجیده بود

  • پارسا
    0

    به نظر من این شما هستید که درکی از انقلاب نداشته و ندارید...! حتی با آن سابقه از اول انقلاب تا حالا !!چون در طول این مدت تیشه ای که شما و امثال شما به ریشه انقلاب زدید هیچ دشمنی نزد! ...حرمت خون شهیتان را نگه دارید ،توبه کنید و در این آخرهایتان به فکر آخرت باشید ...!

  • سلام
    0

    اولا مطیعی متولد 68 نیست ثانیا سن چ ربطی ب درک انقلاب داره؟ میانگین سن شهدای جنگ و مدافع حرم چند ساله؟ با قیاس این آخوند باید میانگین سن بالای 40 باشه حداقل ثالثا تو خوبی عصن!!

  • فاضل
    0

    حاج آقا درمورد بی خیالی حضرات مسئولین نسبت به وضع اقتصادی کشور،بویژه شخص شخیص ریاست جمهوری که شما بهش مشاوره میدن ندارین؟فقط بلدین هرکی به هرنحوی انتقادکرد رو بکوبین؟یخرده به خودتون بیاین خوهشا،شماکه فرزندت درراه اسلام وانقلاب به شهادت رسیدن بی زحمت درمورد آرمانهای امام وانقلاب درخصوص تأمین رفاه قشرمستضعف جامعه بیشترمطالعه کنید.موضع گیری های قاطع امام درمقابل خیانت به مردم وبیت المال فراموشتون نشده که؟الان هرعملی که درراستای کمک به روندبی خیالی مسئولین نسبت به حال وروز ملت انجام بگیره"خیانت"به ملت محسوب میشه.من دلم به حال رهبرمعظم وذوفنون حضرت آیت الله امام خامنه ای میسوزه که چه میکشه ازدست مسئولین هرسه قوه. حالا طرفداران حق وحقیقت هم حق ندارن باهرزبانی ازتیم شماانتقادکنن؟ خودتون رو تکون بدین قبل ازاینکه خداتکونتون بده و "قبل ازاینکه مردم تکون بخورن".

  • عبدالعی
    0

    سلام باخودت چند چندی عمو؟؟؟ همین رهبری که میگی خطبه ی وحدت آفرین خونده راجع به شعر پارسال مطیعی گفت منم صف اولی ام

  • کاربر ناشناس
    0

    اشعار مطیعی مشکلی نداره اونی که خوشش نمیاد مشکل داره

  • ...
    0

    کار مطیعی واقعا درسته شعرش برای درست شدن جامعه و مسءولین بی درد است.حالا شما اتیش گرفتین به.خودتون مربوطه حرف مطیعی با اونای بود که پست های که دارن لایقش نیستن

  • بینام
    0

    مداح انقلابی متولد ۶۸ درک صحیحی از انقلاب ندارد! لازم به ذکر است امروز انقلاب اسلامی ایران بیشترین ضربات را از آنهایی میخورد که مدعی درک صحیح از انقلاب هستند و بعضا هم لباس و هم مسلک شما منتقد گرانقدر!

  • فلا
    0

    وی شاعر دربار است وی آدم بی کار است وی جسم و روح تنش آری که بیمار است

  • عبدالله
    0

    خیلی هم اشعار خوبی بود حالا چرا انقدر بشما بر خورده آخه

  • امین ذره
    0

    ولی حاجی جووووون فکر کن دکتر میثم متولد ۶۸ نباشه بیشتر باشه.....

  • ناشناس
    0

    دست و پا زدن باطل بی حاصل دردی را دوا نمی کند --- افزایش فراگیر انتقادها از دولت کنونی که حدود پنج سال از عمر خود را پشت سر گذارده است تا زمانی که این دولت با صراحت و شفافیت از برنامه های مردمی خود که بنفع آسایش و آرامش و امنیت حیاتی و مالی مردم و برای رسیدگی به نیازها و ضرورتهای معیشتی و حیاتی کوتاه مدت و بلند مدت آنان انجام شده است پرده برداری نکند و نشان ندهد عملا در این راستا بنفع مردم چه انجام داده است و با شفافیت مستند و مستدل و با آمار و ارقام نگوید چرا در مقابل دردها و رنجهای کمر شکن روز افزون مردم در طول این مدت ، سکوت مرموز داشته و نگوید در مقابل سقوط فاجعه بار قدرت خرید و به حضیض رسیدن ارزش پول ملی ایران اسلامی ثروتمند و گرانی جنون آمیز روز افزون و بی بند باری بازار کالا و خدمات در کشور چه اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده ای را به اجرا گذاشته و با صراحت و ارائه ی نمونه های بارز توضیح ندهد این اقدامات دارای چه خدمات و بازده مثبت و سازنده بوده و در چه زمینه ها و سطوح و با چند در صد بنفع مردم انجام گرفته اند ؛ دست و پا زدن دولت و لابیهای گوناگون آن برای خفه کردن انتقاد ناشی از درد و رنجهای روز افزون مردم بجز برانیگختن بیشتر خشم عمومی هیچ حاصل مثبتی برای دولت و این لابیهای نخواهد داشت. مردم اصرار دارند بدانند اگر ثروتهای خدا دادی کلان کشور خود که صاحبان اصلی آن اند در تامین و تضمین ضرورتهای معیشتی و حیاتی غفلت ناپذیر و در کاهش درد و رنجهای روز افزون جانکاه و معنویت زدای آنان سهمی نداشته ؛ پس این ثروتها کجا هزینه می شده و کجا هنوز هزینه می شوند که بر تر و ارجح تر از این ضرورتهای معیشتی حیاتی باشد؟؟؟!!! اگر از این ثروتها در طول مدت مذکور هیچ بهره ای عاید ضرورتهای حیاتی اکثریت مردم نشده پس به دست چه کسانی رسیده که بر تر ازاین اکثریت بی دفاع به حساب می آیند؟؟؟!!! مردم صبور وفادار به انقلاب و نظام و میهن خود تا چه اندازه می توانند ، با این همه بی تفاوتی ناامید کننده ، تحمل کنند پیوسته در مسلخ جهل و بی کفایتی یا خیانت قربانی شوند؟؟؟!!! باور کنیم ، این بی تفاوتی مرگ بار ، دشمن را از ورود مستقیم برای تخریب علیه همه ی ارزشهای ایران اسلامی بی نیاز می سازد ؛ زیرا در درون تیشه زنان به ریشه های همه ی ارزشها انقلاب و نظام اسلامی بجای دشمن خود تخریب را انجام می دهند. متاسفانه جمعی از منسوبان به نظام بی هیچ دلیل منطقی قانع کننده هنوز انقلاب و نظام را خلاصه در خود می بینند و مردم انقلابی فدا کار را وام دار خود می شناسند.

  • حامد
    0

    انتقاد درست چیزه خوبیه ..ولی هرچی بجاش ..و کسانی که معتقد به دینداری هستن و ادعای خداپرستی دارن ....یه سوال؟آیا از قوه قضاییه..از سپاه ..از صدا سیما..از بنیاد مستعضفان..از رهبری جرات انتقاد دارن؟

  • بینام
    0

    ( مصلحت اندیش واقعی باشیم ) برادر گرانقدر حجت السلام سید رضا اکرمی _ عضو محترم جامعه روحانیت مبارز موضوع: مصاحبه خبری با رسانه خبر فوری عنوان: مداح متولد۶۸ درکی از انقلاب ندارد/ آقای مطیعی دشمن را شاد نکنید. با احترام جناب آقای کرمی مصلحت اندیشی برخی از عزیزان امروزه رنگ و نقشی از عافیت طلبی و گذار را به خود گرفته است و در ذهن جامعه فعل مماشات را باب نموده، بدیهی است که مماشات به همراه خود پدید آورنده محفل ها و بلطبع تصمیمات محفلی خواهد بود که این امر خود تبدیل به آفتی برای انقلاب اسلامی و نهایتا حاکمیت خواهد گردید. همین بی تدبیری ها، سکوت ها و مصلحت اندیشی ها باعث تربیت و رشد طلبکاران و میراث خواهان از انقلاب گردید. میراث خوارانی که با زیر سوال بردن ساختار انقلاب و حاکمیت و طرح و ایجاد شبهه بذر نفاق را در جامعه بسط و گسترش داده که نتیجه آن لازم به ذکر نیست. ادعای تضعیف انسجام و وحدت که البته لازمه حاکمیت است امروز به خاطر اشعار جوانی انقلابی مدعی آن هستیم مدیون هزینه هایی است که پربهاترین آن خون هزاران شهید از آغاز مبارزات انقلابی تا پایان هشت سال دفاع مقدس است. مدیون هزاران شهید ترور و خیل عظیم جانبازان و آزادگان و خانواده معظم ایشان است. حتی مدیون آنهایی است که از نظر نویسنده هزینه ای برای این انقلاب نپرداخته اما در تمامی عرصه ها و با وجود تمامی کمی ها و کاستی ها بر خلاف عده ای با صبر و شکیبایی به آن وفادار بوده و ان شاا... خواهند بود. پس بالاترین مصلحت ایجاد رضایت روح همین عزیزان و ملت همیشه در صحنه انقلاب اسلام است. که اگر اینچنین نبود امروز کلاسهایی که شما این جوان انقلابی و امثال ایشان را به شرکت در آن توصیه نموده اید برگزار نمی شد و مجمعی اینچنین برای عضویت در آن برای شما وجودی خارجی نداشت. برادر عزیز در مکتب حضرت روح الله مصلحت یعنی پاسداری و دفاع از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی چرا که این انقلاب مطعلق به هیچ فرد و جناح و یا گروهی نیست. اگر نگاه شما طلبه عزیز امروز با نگاه یک جوان دانشگاهی یا دختر دانشجو به گفته خدتان قطعا متفاوت است! باید کمی تفکر کرد، علت این تفاوت ها چیست؟ در مکتب حصرت روح الله هرگز مصلحت اندیشانی چون ( م.خ ) - ( ع.م ) - ( م.ه ) - ( ه.ر ) - ( م.ک ) - ( م.م ) - ( م.س ) - ( ا.گ ) و ... و انقلابی نماهای دیروز و چریک های پشیمان امروز تربیت نشده اند، شاگردان این مکتب جام زهر تدارک نمیدیدند و نامه های سرگشاده منتشر نمی کردند و در قرارگاه فتنه گرد هم جمع نمی شدند، در این اندیشه و مکتب ژن جهش یافته و البته برتر معنایی ندارد، آقازادگی معنا ندارد، اینها همه محصول اندیشکده ی مصلحت اندیشی است. هرچند که مصلحت در معنا، توصیه و راهبردی استراتژیک و انکار ناپذیر است اما مصلحت واقعی. برادر گرانقدر از این افکار و اشعار نه تنها دشمن شاد نخواهد شد بلکه متاثر خواهد بود که بعد از گذر چند دهه جوانان به گفته شما ( دهه شصتی ) هم اندیشه حضرت روح الله را در ذهن خود دارند. دشمن از آن دلشاد می شود و البته دلشاد هم هست که میبیند افرادی به نام انقلاب و در لباسی مقدس تحت لوای مصلحت اندیشی به حیات سیاسی خود ادامه می دهند و بیشترین صدمه را بر پیکر انقلاب وارد می کنند تا روزی بیشتر به کار آیند! اشخاصی که شاید با عملکرد و بسط اندیشه خود باعث ایجاد همان فاصله ای که اشاره نموده اید میان افکار شما برادر طلبه با پسر و دختر دانشجو و یا بلعکس شده اند. ریشه این تفاوت را نه در مصلحت اندیشی بلکه در ادامه ی حیات این افراد باید جستجو نمود. پس به نام دفاع از انقلاب انقلاب را نشانه نرویم. والسلام

  • جابر
    0

    باسلام ودعای خیر اختلاف وتفرقه برای کشور سم همین روحانیون امثال حاج اقا اکرمی مبارز‌ بودن زندان وتبعید بودن در مکتب حضرت امام راحل بودن . مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل و ال سقوط

  • بنده خدا
    0

    ویژگی های واقعی یک هوچی گر رو می تونید تو خبر بخونید...طرف سنش کمه طرف اختلافی حرف زده طرف درک درستی نداره طرف فلان و بهمان....بجای تحلیل منطقی...با این حساب هر کی انتقاد کنه میشه تفرقه افکن...واقعا باید به امثال این آقا گفت کاسه و گوزه اتو جمع کن...

  • حسن پور
    0

    سلام. بهتر بود اکرمی می گفت آقای مطیعی دشمنان را ناراحت نکن اونا اگر عصبانی بشند......

  • علی
    0

    امیدوارم این آقای اکرمی یکم واقع گرا باشن مشکل امروز ما اون کسایی هستند که فقط بلدن حرف بزنن و وضع مردم رو بدتر کنن. آقای ۵۰ ۶۰ ساله که پست حکومتی داره چه میفهمه که جوون جرات نداره متاهل بشه حالا ایشون اومده میگه مداح دهه ۶۰ چی از انقلاب میفهمه؟ مگه مردم انقلاب کردن که ۵۰ ۶۰ سال انقلاب باشه بعدش که نسل انقلاب از بین رفت انقلاب هم از بین بره؟ نه آقا انقلاب و انقلابی از نظر من جوون یعنی افرادی که تو هر دوره زمانی برای دفاع از مردم صداشو بلند کنه و بگه که درد مردم چیه و احسنت که امروز امثال میثم مطیعی انقلابی صد در صد هستش . و شمایی که میگی نفاق و تفرقه باید بدونید جامعه ایی که به فکر مردم باشه هیچ وقت دچاره نفاق نمیشه ! و رویه دولت فعلی چه بسا اکثر جریان ها در جهت نفاق شکل گرفته و باید بدونید امثال میثم مطیعی مایه وحدت و اتقلابی گری هستش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها