نتانیاهو:

اسرائیل با مقابله با ایران به برقراری صلح کمک کرده است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای سیاست ایران هراسی مدعی شد: اسرائیل با مقابله با ایران به برقراری صلح و ثبات فراتر از خاورمیانه کمک کرده است.

اسرائیل با مقابله با ایران به برقراری صلح کمک کرده است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در همایش بین‌الملل امنیت داخلی (رژیم صهیونیستی) در شهر بیت‌المقدس با اذعان به اینکه این رژیم حملاتی را علیه نیروهای شیعه در سوریه انجام داده است، مدعی شد که این حملات به افزایش ثبات و امنیت در خارج از خاورمیانه نیز کمک کرده است.

نتانیاهو در ادامه ادعاهای واهی خود گفت: ایران پس از توافق هسته‌ای پول به دست آورد و شروع به توسعه امپراطوری خود کرد و تلاش داشته در سوریه پایگاه نظامی ایجاد و به اسرائیل حمله کند. ما به‌طور قطع در برابر آن می‌ایستیم.

وی با ادعای اینکه ایران می‌خواهد از ۸۰ هزار شبه نظامی شیعه در سوریه استفاده کند، مدعی شد: این دستور عمل شعله‌ور کردن یک جنگ داخلی دیگر است، باید بگویم یک جنگ دینی، یک جنگ مذهبی. چنین جنگی می‌تواند به سرازیر شدن میلیون‌ها نفر دیگر به اروپا و مناطق دیگر منجر شود و می‌تواند به تحولات و تروریسمی بی‌پایان در کشورهای بسیار بسیار زیادی بینجامد. ما با جلوگیری از آن به امنیت دیگر کشورهای جهان کمک کرده‌ایم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: واضح است که اجازه این کار را به آن‌ها نمی‌دهیم. ما با آن‌ها مقابله می‌کنیم. ما این پایگاه‌ها، این شبه‌نظامیان شیعه را بمباران کرده‌ایم و با این کار، داریم به امنیت کشورهای شما، امنیت جهان، کمک می‌کنیم.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی با داعش مقابله کرده و تاکنون مانع از ده‌ها حمله این گروه تروریستی شده است.

رژیم صهیونیستی بارها به بهانه محافظت از خود مناطق مختلفی سوریه را هدف حمله قرار داده است. این رژیم با تکرار این ادعا که ایران در سوریه حضور نظامی دارد و به دنبال دائمی کردن جایگاه نظامی‌اش در این کشور است، ادعا می‌کند که می‌خواهد با حضور همیشگی ایران در سوریه مقابله کند.

این در حالی است که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که حضور ایران در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا به درخواست دولت دمشق بوده است. بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز این موضوع را تائید کرده و گفته است که تهران در کشورش حضور نظامی ندارد و نیروهای ایرانی تنها فعالیت مستشاری دارند.

منبع:ایسنا

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها