رژیم صهیونیستی جام جهانی را به زبان عربی پخش می کند

رژیم صهیونیستی قصد دارد ، تمامی بازی های مسابفات فوتبال جام جهانی روسیه را به صورت رایگان به زبان عربی پخش کند.

رژیم صهیونیستی جام جهانی را به زبان عربی پخش می کند

رژیم صهیونیستی قصد دارد از یک سو با بهره برداری فرهنگی از بحران به وجود آمده میان قطر و چهار کشور عربی و از سوی دیگر با جلب افکار عمومی عرب زبانان و کاهش نفرت آنان، تمامی بازی های مسابفات فوتبال جام جهانی روسیه را به صورت رایگان به زبان عربی پخش کند.

پایگاه صهیونیستی 'آی 24' شنبه شب فاش کرد: «شبکه 'مکان' اسرائیل مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 را به صورت مستقیم و با گزارش عربی پخش می کند.»
بینندگان عرب از جمله کشورهای تحریم کننده قطر تا پیش از پنجم ژوئن (15 خرداد 96) و قطع روابط کامل خود با دوحه، تمامی مسابقات ورزشی را از شبکه های 'بی این اسپورتس (beIN SPORTS) وابسته به شبکه الجزیره دنبال می کردند، اما با تنش ایجاد شده، این شهروندان در دوراهی استفاده از شبکه قطری و این شبکه صهیونیستی قرار گرفته اند.
ناظران بر این باورند، بسیاری از طرفداران فوتبال در کشورهای تحریم کننده به ویژه شهروندان مصری و عربستانی که تیم های ملی کشورشان در مسابقات جام جهانی حضور دارند و از سوی دیگر روابط خود را با قطر قطع کردند، به هر نحوی این بازی ها را دنبال خواهند کرد و این اقدام تل آویو بسیاری از شهروندان این دو کشور را بر آن خواهد داشت که آنان مسابقات را از طریق این شبکه صهیونیستی ببینند.
از سوی دیگر برآوردها حکایت از آن دارد، با مشارکت چهار تیم عربستان، مصر، مغرب و تونس در روسیه، 70 میلیون بیننده عرب مسابقات این دوره از بازی ها را دنبال خواهند کرد، موضوعی که رژیم صهیونیستی در صدد است از آن بهترین بهره برداری فرهنگی را بکند و با این اقدام، تا حدودی از خشم و نفرت توده مردم عرب نسبت به خود بکاهد.
از سوی دیگر براساس داده تحلیلگران، شمار زیادی از شهروندان عرب هزینه استفاده از شبکه الجزیره را ندارند، به عنوان مثال در کشوری مانند مصر که مردم آن با مشکلات عدیده اقتصادی، تورم افسار گسیخته رو به رو هستند و درآمد ماهانه آن از 230 دلار تجاوز نمی کند، بیننده باید برای تماشای مسابقات از طریق بی این اسپورتس قطر دوبار هزینه بپردازد، یکبار 100 دلار برای بازشدن رمز آن و بار دیگر 128 دلار برای اشتراک سالانه این شبکه ها؛ موضوعی که می تواند استفاده بینندگان عرب از شبکه مکان صهیونیستی را قوت بخشد.
بی این اسپورتس عربی (beIN SPORTS) تلویزیون ورزشی وابسته به شبکه 'الجزیره قطر' و به زبان عربی و دارای 21 - 24 شبکه است و پر بیننده‌ترین رسانه ورزشی در خاورمیانه به شمار می رود که تمامی مسابقات مهم جهان را به صورت مستقیم پوشش می دهد.
این مجموعه که تمرکز آن بر جهان عرب و پخش مسابقات ورزشی کشورهای عربی است، بصورت رمزگذاری شده در چهار ماهواره قابل دریافت است و تنها دو شبکه آن، برنامه هایشان بصورت رایگان پخش می شود.

منبع:ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها