مسکن دیگر گران نخواهد شد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: قیمت مسکن دیگر افزایش پیدا نخواهد کرد.

مسکن دیگر گران نخواهد شد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: بسیار خوشبینم که در سال آینده با سیاست های اصولی دولت تدبیر و امید شاهد رونق بازار مسکن باشیم.

مصطفی قلی خسروی افزود: رونق بازار مسکن به شکوفایی اقتصاد ملی بستگی دارد و هرچه پرداخت تسهیلات بانکی بیشتر شود رونق بازار مسکن بیش از پیش بهبود پیدا خواهد کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران بیان کرد: قیمت ها در بازار همواره به نظام عرضه و تقاضا بستگی دارد و اگر هم قیمت های افزایش یابد در حدود شاخص های تورم در کشور خواهد بود.

قلی خسروی با بیان این که حرکت چند مولفه در افزایش معاملات مسکن تاثیرگذار است، گفت: طبیعتا با رشد قیمت های طلا، ارز، بورس و انرژی در ماه های اخیر در افزایش تعداد معاملات مسکن در تهران تاثیرگذار بود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران تاکید کرد: با وجود افزایش صدور پروانه های ساختمانی در کشور، دولت نوسازی بافت های فرسوده شهری را در اولویت خود قرار می دهد و رونق مسکن از مهم ترین نتیجه این دو مساله در کشور خواهد بود.

وی با بیان این که افزایش قدرت خرید قشر متوسط جامعه در افزایش معاملات مسکن و رونق اقتصادی کشور بسیار تاثیرگذار است، گفت: تقویت بنیه مالی خریداران با استفاده از تسهیلات بانکی در رونق بازار مسکن در کشور بی تاثیر نخواهد بود.

پیش از این معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تشریح برنامه دولت در بخش مسکن از اجرای سیاست مقاوم ‌سازی و تولید مسکن در بافت‌های درونی شهرها سخن به میان آورد.

وی گفت: با چهار رئش تعداد مبایعه‌ نامه‌ها، مبلغ، قیمت مسکن و تعداد پروانه‌های ساختمانی، می‌توانیم بگوییم که در حال خروج از رکود در بخش مسکن هستیم.

حامد مظاهریان با اشاره به این که هر روز بازار املاک را در سامانه منظمی که وجود دارد، رصد می‌کند، گفت: آمار 10 ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که تعداد مبایعه‌نامه‌های مبادله ‌شده بین مردم 12.5 درصد، قیمت متوسط یک متر مربع واحد مسکونی 8.2 درصد، ارزش ریالی مبایعه نامه ها حدود 30 درصد و تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره 5.4 درصد، افزایش یافته است.

مظاهریان افزود: در دی‌ ماه امسال در تهران 19 هزار معامله مسکن صورت گرفت. همچنین بر اساس آمار، در دی ماه سال جاری نسبت به دی‌ماه سال 95، قیمت مسکن 15 درصد افزایش یافت. اما در 10 ماهه اول سال جاری نسبت به 10 ماه سال 95، حدود نرخ تورم یعنی 8.2 درصد افزایش قیمت داشتیم که این آمار قابل ‌اطمینان و اتکا است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • طاهر
    0

    واقعا...کسی پول داره مسکن بخره...جای تعحبه ما با مال حلال بدست میاریم فقط پول خوردن ما میشه حتی کم میاریم....پول باقی نیست مسکن بخریم...واقعا باید خجالت کشید بگیم با این افزایش قیمت هزار برابری...سال بعد گران نمیشود....در یک کلام خودتی.....

  • ایرانی
    0

    نه تو رو خدا بیاد گرون تر هم بشه .آقا جان! این آمار ها را از کجا در آورده اید؟...!یه سر به املاکی ها بزن . بدلیل افزایش بی رویه قیمت مسکن ،عدم قدرت خرید مردم ، افزایش رکود خرید و فروش مسکن در سال 97 دوباره ما باید مگس بپرونیم (دفاتر املاک). وام های مسکن 80 ملیون به بالا حدود یک ملیون و ششصد هزار تومان ماهیانه باز پرداخت دارند ، وام گیرنده در باز پرداخت آنها عاجز است و در صورت دریافت هم باید دو برابر سود بانکی بدهد تا به اصطلاح پس از 12 سال مالک یک قطعه آپارتمان مشائی شود . دمتون گرم .شما گفتید ماهم باور کردیم.

  • قالووووووووووووو
    0

    اینم از اون دروغ های شاخدار دولت بی کفایت حسن روحانی است.

  • a
    0

    پروژه های ساخت و ساز همگی تعطیل شده. حتی پروژ های نیمه کاره متوقف شده. در بازار ریال کمیاب تر از دلار و طلا هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها