رئیس شورای عالی استان‌ها در نشست هم اندیشی با نمایندگان مجلس:

تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیار شوراها را كاهش می‌دهد/ تشكیل كمیته مشترك برای بررسی لایحه مدیریت یكپارچه شهری

رئیس شورای عالی استان‌ها از کاهش اختیارات شورا در صورت تصویب طرح مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

مهندس الویری رئیس شورای عالی استان‌ها از ۲ مقوله مهم در نظام تصمیم گیری کشور مبنی بر مدیریت یکپارچه شهری و دیگری درآمد پایدار شهرداری خبر داد و اظهار کرد: ۲ طرح فوق در حال حاضر در مجلس در حال بررسی هستند.

وی افزود: دولت نیز در این موارد لوایحی را آماده کرده و همچنین لایحه دیگری را تحت عنوان لایحه مالیات بر ارزش افزوده به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

الویری با بیان اینکه طرح مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون امور اقتصادی مجلس در حال بررسی است، گفت: برخی از مواد این لایحه ناقض اختیارات شورا‌ها است، در صورتی که این طرح با همین مواد تصویب شود، اختیارات شورا‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و این نهاد را با مشکلاتی جدی روبه رو خواهد کرد، بنابراین سعی کردیم همگرایی برای بررسی این طرح‌ها به وجود آوریم؛ به نحوی که بتوانیم شورا‌ها را که پارلمان شهری هستند، تثبیت کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره به طرح مدیریت یکپارچه شهری و لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها بیان کرد: مقرر شد با مسئولیت شورای عالی استان‌ها کمیته‌ای با حضور کارشناسان این شورا، مجلس، شهرداری تهرا‌ن و دبیرخانه کلانشهر‌ها تشکیل شود، در این راستا گزارشات نهایی شده کمیسیون‌های ذی ربط مجلس پیرامون طرح‌های اشاره شده در این کمیته مورد مداقه قرار خواهد گرفت و پیشنهادات خود را ارائه خواهند کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها