اعتقاد وزیر ارشاد به ضرورت تشکیل سازمان نظام صنفی

اعتقاد وزیر ارشاد به ضرورت تشکیل سازمان نظام صنفی

وزیر ارشاد در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: من به ضرورت تشکیل سازمان نظام صنفی اعتقاد دارم و حداکثر توان خود را برای ایجاد این نهاد به کار می‌گیرم.

به گزارش ایسنا، سیدرضا صالحی امیری در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که در مرکز همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، بیان کرد: امروز قبل از اینکه به این مکان بیایم، داشتم فکر می‌کردم که چه پیامی را برای جشنواره بزرگ، نجیب و اهالی با شرافت سینما داشته باشم و از منظر اجتماعی و اخلاقی چه پیامی را برای این جمع بازگو کنم، به همین دلیل چند جمله‌ای را که زبان دل هست یادداشت کرده‌ام تا با شما درمیان بگذارم.

او ادامه داد: امیدوارم آنچه در هدف‌گذاری برای جشنواره سینما داریم محقق شود. من قبل از اینکه به این مراسم بیایم دیداری با رئیس‌جمهور داشتم و حامل ابلاغ سلام ایشان به شما هستم. آغاز به کار جشنواره فجر در آستانه سی و هشتمین انقلاب اسلامی را به اصحاب فرهنگ و هنر، جامعه فرهیخته سینمای ایران و عموم علاقه‌مندان به این هنر ارزشمند تبریک می‌گویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: جشنواره فیلم فجر یادآور نشاط، تحرک، پویایی و امید است. سینمای ایران امروز زبان گویا و مؤثر جامعه است که در تحولات دهه چهارم انقلاب بیش از هر زمان دیگری رویکرد اجتماعی دارد. به بیان دیگر مسائل اجتماعی در آیینه سینما آشکار است.اقبال گسترده به سینما نشان‌دهنده توجه امروز به این هنر است. چنانچه میزان تولید و فروش در سینما در سال‌های اخیر مؤید این نکته است.

صالحی امیری افزود: ما امروز به خانواده بزرگ سینما که انسان‌های ارزشمند و نادر به مبانی ارزشی هستند فراتر از سرمایه‌گذاری انسان بلکه به مثابه سرمایه اجتماعی نگاه می‌کنیم. ما امروز صیانت از حقوق سینما را وظیفه اصلی خود می‌دانیم، زیرا که نقش این قشر در توسعه فرهنگی نقشی بی‌بدیل است. ما به اصحاب هنر از جمله سینماگران بزرگ اعتماد داریم. ما شما را باور داریم و معتقدیم با کمک شما می‌توانیم به کاهش آسیب اجتماعی، فرهنگ عمومی و توسعه اخلاق نزدیک شویم بنابراین اجازه می‌خواهیم این جشنواره را جشنواره امید و نشاط بخوانیم.

او بیان کرد: حضور جوانان و جویای نام در همه حوزه‌های هنری امید و فردای با نشاط را نوید می‌دهد و این موضوع مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. ما وظیفه داریم زیرساخت‌های این صنعت را تقویت کنیم و عدالت را به مثابه تمرکززدایی و شکوفایی علاقه‌مندان این حوزه محقق سازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعامل سینما با نهادهای آموزشی، دینی و طبقه‌های مختلف ما را به درک واقعیت‌های جامعه محقق می‌سازد. از این رو معتقدیم باید همه از عنصر سینما به نحو احسن استفاده کنند.

صالحی امیری در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: استمرار حضور موثر جهانی سینمای ایران و تلاش برای پیوستن به شبکه جهانی نشان می‌دهد، ثمر بزرگی به نام سینمای ایران داریم. سینمایی که بیان کاستی‌های اجتماعی را هدف اصلی خود می‌داند، امیدوارم جشنواره امسال محفل گفت‌وگوی همدلی و کانون‌ها و جشنواره‌ امید و نشاط باشد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها