پراید ماند؛ لوازم‌خانگی سرپیچی کرد!

مدیرعامل سایپا امروز گرانی خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان را رد کرده است.

پراید ماند؛ لوازم‌خانگی سرپیچی کرد!

خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان افزایش قیمت نداشته‌اند

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: محصولات تولیدی گروه سایپا با قیمت‌های کمتر از ۴۵ میلیون تومان، هیچگونه افزایش قیمتی نداشته‌اند.

محسن جهرودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محصولاتی همچون پراید، تیبا، ساینا و تندر ۹۰ که در سطح قیمتی کمتر از ۴۵ میلیون تومان قرار دارند مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت بوده و افزایش قیمت این خودروها در حیطه مصوبه‌های این شورا است بنابراین در این خودروها هیچگونه افزایش قیمتی تاکنون صورت نگرفته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ۹.۶ درصدی خودروهای با رده قیمتی بالاتر از ۴۵ میلیون تومان این شرکت از جمله سراتو، ساندرو، ساندرو استپ‌وی، برلیانس، چانگان و آریو، خاطرنشان کرد: هیچ ‌یک از نمایندگی‌های فروش سایپا اجازه عرضه خودرو به مشتریان به قیمتی بالاتر از قیمت‌های مصوب فروش را ندارند.

سرپیچی بازار لوازم‌خانگی از ممنوعیت گرانی

با وجود وعده‌های داده شده مبنی بر کاهش قیمت لوازم خانگی و بازگشت به قیمت‌های سابق، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌ها همچنان در وضعیت افزایشی است و تغییری برای تعدیل قیمت‌ها حاصل نشده است.

بعد از نوسانات ارزی، لوازم خانگی با افزایش قیمت روبرو شد و بیشتر برندهای خارجی و حتی برخی برندهای ایرانی بین پنج تا ۱۰ درصد گران شدند که رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این زمینه تصریح کرد که " اگر دولت اعلام کرده کسی حق افزایش قیمت با دلار ۴۲۰۰ تومانی را ندارد، باید گفت که تاکنون به ما آن را اختصاص نداده‌اند و اگر قول بدهند در بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دلار ۴۲۰۰ تومانی را به صورت ثابت به تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی بدهد، ما نیز وعده می‌دهیم که بازار این محصولات را تا همان بازه زمانی در نظر گرفته شده ثابت و متعادل نگه داریم".

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها