۸۰ رشته قنات خراسان‌رضوی توسط بسیج سازندگی احیاء می‌شود

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی از برنامه ریزی برای احیاء 80 رشته قنات این استان با همکاری نهادهای مختلف از جمله آستان قدس رضوی خبر داد.

۸۰ رشته قنات خراسان‌رضوی توسط بسیج سازندگی احیاء می‌شود

محمد روحانی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال گذشته 341 هزار نفر روز در فعالیت‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، جهادی، اقتصاد مقاومتی و غیره مشارکت داشتند و بخش عمده‌ای از آن‌ها دانش‌آموزان بودند که بیش از 200 مدرسه را رنگ‌آمیزی کردند.

وی افزود: گروه دیگر فعال، 150 تیم پزشکی در حوزه درمان بودند و در بحث مهندسان حدود 400 مهندس کشاورزی همکاری داشتند و حاصل خدماتشان افزایش بیش از 400 تنی محصولات کشاورزی بوده و از دیگر اقدامات می‌توان به ساخت بیش از 100 مسجد با حضور 16 هزار جهادگر اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته سیل‌ها و زلزله‌های زیادی در داخل و خارج استان داشتیم، خاطرنشان کرد: در داخل استان 100 واحد دامی را بازسازی و نوسازی کردیم و در زلزله کرمانشاه در 6 روستای سرپل‌ذهاب با 520 خانوار جمعیت حاضر شدیم و خدماتی همچون تحویل 620 کانکس، نصب 90 چشمه سرویس بهداشتی، نصب 70 چشمه حمام، اعزام هدایای مردمی را داشتیم و مشابه این خدمات‌رسانی‌ها در منطقه زلزله‌زده کوهبنان کرمان ارائه شد.

روحانی تصریح کرد: امسال بیش از 800 برنامه جهادی شناسنامه‌دار متوسط 15 نفره در 200 روستای استان اجرا خواهد شد و جهادگران در اردوهای 3 تا 10 روزه حاضر می‌شوند و در حوزه دامپزشکی واکسیناسیون دام‌های هزار روستای استان انجام شد و در بحث منابع طبیعی بیش از 70 هزار اصله نهال کاشته شد و هزار هکتار بیابان‌زدایی در خواف را داشتیم.

وی تاکید کرد: از جمله اقدامات مشترک می‌توان به احیای قنوات با همکاری آستان قدس رضوی اشاره کرد و 80 قنات استان با اعتبار 5 میلیارد تومان احیاء می‌شود که بخشی از اعتبار آن تاکنون از سوی آستان قدس رضوی پرداخت شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال گذشته و در بحث اقتصاد مقاومتی در اقدامی مشترک با آستان قدس رضوی و کمیته امداد 20 میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت شد، بیان کرد: در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مشترک بیش از 60 نمایشگاه در سطح استان برپا شد که 8 مورد آن در مشهد بود‌ و در نمایشگاه کازان روسیه هم حاضر شدیم تا زمینه صادرات محصولات را فراهم کنیم.

روحانی گفت: 100 واحد دام سبک را در کلات فعال کردیم و طرح پرواربندی 15 راسی 20 واحد پرورش گوساله را در چناران و قوچان داشتیم و در نظر داریم این تعداد را در سطح استان به 200 واحد برسانیم. در بحث گیاهان گلخانه‌ای و دارویی پرورش آلورا را در منطقه فردوسی داشتیم و بیش از 3400 نفر از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شدند و 3500 نفر نیز در دوره مشاوره شغلی حاضر بودند.

منبع: تسنیم

منبع: تسنیم

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها