کدام سربازان فراری بازداشت نمی شوند؟

سردار کمالی گفت: احکام صادره برای سربازان فراری خودمعرف عموما تخفیفی و تعلیقی بوده و حداقل مجازات شامل حال این افراد می‌شود.

کدام سربازان فراری بازداشت نمی شوند؟

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به نیروهای مسلح اعلام شده است که به هیچ وجه سربازان فراری خودمعرف را بازداشت نکنند و در یگان بمانند تا پرونده‌شان در دادگاه نظامی بررسی و حکم لازم از سوی دادگاه صادر شود.

سردار موسی کمالی در پاسخ به این سوال که برای سربازان فراری خود معرف چه تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود، گفت: وقتی سرباز پیس از پایان مدت معینی که برای مرخصی رفته، بازنگردد یا از پادگان خارج شده و بازنگردد، سرباز فراری محسوب شده و مرتکب جرم شده است و بعد از دستگیری یا معرفی باید پرونده آن در دادسرای نظامی بررسی شود.

وی ادامه داد: در صورتی که پرونده این افراد در دادسرای نظامی بررسی نشود، یگان‌های نظامی و نیروهای مسلح قادر به بکارگیری این افراد نیستند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در صورتی که سربازان فراری خود را معرفی کنند، دستور بازداشت این افراد کنسل شده و پرونده این افراد برای بررسی به دادگاه ارسال می‌شود. قاضی دادگاه نیز با توجه به اینکه فرد پشیمان شده و خود را معرفی کرده است، سعی می‌کند؛ حداقل مجازات را که تعلیقی است، برای او در نظر بگیرد.

سردار کمالی گفت: مجازات سربازان فراری خود معرف تخفیفی است، تصریح کرد: به نیروهای مسلح اعلام شده است که به هیچ وجه سربازان فراری خودمعرف را بازداشت نکنند و در یگان بمانند تا پرونده‌شان در دادگاه نظامی بررسی و حکم لازم از سوی دادگاه صادر شود.

وی تاکید کرد: احکام صادره برای سربازان فراری خودمعرف عموما تخفیفی و تعلیقی بوده و حداقل مجازات شامل حال این افراد می‌شود.

منبع: ایلنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها