ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری تهران:

محمد علی افشانی: کمبود شادی و نشاط در جامعه مشهود است/ شهر زیست‌پذیر؛ شهروند مشارکت‌پذیر

دومین گزینه برای شهرداری تهران برنامه های خود را در صحن ارائه کرد.

محمد علی افشانی: کمبود شادی و نشاط در جامعه مشهود است/ شهر زیست‌پذیر؛ شهروند مشارکت‌پذیر

محمد علی افشانی برنامه‌های خود را با شعار «شهر زیست‌پذیر؛ شهروند مشارکت‌پذیر» در صحن شورا ارائه کرد و گفت: تمرکز این برنامه بر ارتقای کیفیت زندگی با توجه به ابعاد عینی‌ و ذهنی و با هدف رضایتمندی شهروندان از زندگی در شهر است.

افشانی در تعریف شهر زیست‌پذیر گفت: شهر زیست‌پذیر و امن برای همه و به ویژه برای کودکان، سالمندان، معلولین و سایر گروه‌های خاص است و باید برقرارکننده ارتباط بین گذشته و آینده باشد و با احترام به یادگارها و میراث تاریخی و فرهنگی و طبیعی، برای زندگی آیندگان تقویت شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل ریل پایه گفت : ساخت ٦٣٠ واگن برای مترو تهران بزودی آغاز می شود.

افشانی با بیان این که مدیری موفق است که بر روی قانون اشراف داشته باشدغیر از این محال است گفت: سال ٩٣ تا ٩٥سالی هفت هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل گذاشتند، بروید ببینید که از این ٢١هزار میلیارد تومان چقدر جذب شد؟

وی با بیان این که تعریف از خود نباشد اما قاطعانه بگویم امروز بهترین ارتباط ممکن بین سازمان های مالی را دارد گفت: درست است معاون وزیرم اما همه پیشنهاداتم توسط وزیر مورد قبول واقع شده است و این یک فرصت است.

افشانی اضافه کرد: در جلسه با روحانی با موضوع نوسازی کامیون پیشنهاد کردم که این بودجه به اتوبوس ها داده شود که مورد قبول واقع شد و پیشنهاد نوسازی کامیون ها به اولویت نوسازی اتوبوس تغییر کرد!

معاون وزیر کشور در خصوص برنامه های خود در حوزه شهر انسان محور گفت: توسعه دوچرخه سواری را باید در دستور کار قرارداد و باید به پیاده روها توجه کرد و به توسعه معابر بدون خودرو توجه کرد.

وی با بیان این که در حوزه عمرانی مشکل ما این است که فقط ساختمان می سازیم و به شاخص های نظام توسعه پایدار توجه نمیشود و به علت توزیع اعتبارات محدود بین پروژه های زیاد، مدت ساخت طولانی است گفت : تعداد پروژه ها زیاد است و علاقمند به ربان و قیچی زدن هستیم اما یکی از کارهای ضروری دقت به ضرورت در پروژه هاست.

به گفته وی کمبود شادی و نشاط در جامعه مشهود است.

افشانی با بیان این که کمکهای اعطایی دولت صفر است و نیاز داریم ارتباط بین دولت و شهرداری بیشتر شود گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما در شهرداری این است که سیستم مدیریت کیفیت مستقر کنیم.

وی سهم پایین درامد پایدار باید جبران شود گفت: نبود رابطه کارا و کارامد بین شورا و شهرداری به شهرداری لطمه می زند.

منبع: مهر

منبع: مهر

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها