20 خاصیت ترکیب عسل و سیاه دانه

آشنایی با فواید «معجون دوسین» در طب سنتی

دوسین (ترکیبی از عسل و سیاه دانه) فواید و خواصی دارد که شما را شگفت زده می کند.

آشنایی با فواید «معجون دوسین» در طب سنتی

از ترکیب سیاه دانه و عسل می توان یک معجون بی نظیر برای درمان بسیاری از بیماری ها تهیه کرد که آن را دوسین نامند و ما در این مقاله از خواص دوسین و تاثیرات مفید و مهم آن بر سلامت بدن نوشته ایم.

دوسین مخفف سین سیاه دانه و سین عسل می باشد.که یکی از قوی ترین داروها می باشد.

طرز تهیه

از ترکیب (۳ واحد عسل + ۱ واحد سیاهدانه نیمکوب شده) تولید می شود

کته : سیاهدانه دارای قدرت ماندگاری هفت ساله می باشد ولی به محض کوبیده شدن باید به عسل اضافه شده وخوب مخلوط شود.

اگر به عسل اضافه نشود خواصش را ظرف مدت چند روز از دست می دهد در کل بهتر است این دارو را تازه به تازه تهیه کنید مثلا به میزان مصرف یک ماه درست کرده وپس از پایان مدت یک ماه مجددا درست کنید و اینطور نباشد که شش ماه یا یک سال از تاریخ درست کردن ان گذشته باشد چرا که اثرات درمانی آن ولو این که در عسل هست با این مدت طولانی بسیار ضعیف شده است.

خواص باورنکردنی دوسین

خواص سیاه دانه معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شده است.این معجون خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

از اصلی ترین خواص معجون سیاه دانه این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای درمان سرماخوردگی های پی در پی هم مفید است.

همچنین این معجون در درمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.

از یاد نبرید که دوسین ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند. همچنین برای درمان سردردهایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.

مالیدن این ترکیب به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است. توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

دوسین تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل های روده دارد و نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان می کند. برای پیشگیری و درمان زخم معده نیز موثر است و در طب سنتی برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید است. دوسین همچنین می تواند سنگ های کلیه و مثانه را از بین ببرد.

معجون عسل و سیاه دانه در روزهای پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان کمک می کند. توجه داشته باشید حتما با مشورت پزشک زنان و یا متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید. همچنین این ترکیب جادویی موجب افزایش شیر مادران شیرده می شود.

معجونی برای درمان سرطان و افزایش اسپرم

به گفته درمانگرهای سنتی، دوسین از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند و باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها می شود. با طبع گرم بسیار انرژی زا و باعث از بین رفتن افسردگی می شود و مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید انتی هیستامین می کند به همین دلیل برای درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است و نیز افزایش دهنده طبیعی میل جنسی به شمار می‌رود. بنابراین این ترکیب می‌تواند افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم را به دنبال داشته باشد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • محمد
    0

    بسیار مفید سپاس که دغدغه سلامتی مردم رو دارین. مطالب این چنینی تان فوق العاده مفید فایده است

  • س ه
    0

    مقد ار مصرف

  • محمدرضاغنمی
    0

    متن پیام خود را بنویسید، باتشکر ازشما به خاطر اطلاعات خوبی که راجع به این معجون به ما دادید

  • محمداحمدی
    0

    خیلی مفیدبود خیلی خیلی

  • Mahmoudghaeini
    0

    سلام من پیسی یا همان ویتیلیگو داشتم که پزشکان همه میگویند درمان ندارد، ای کاش بیشتر این معجون معجزه گررا به مردم بشناسانیم، دوسین فقط مرگ رادرمان نمیکند

    نظرات شما -
    • آرش فلاح
      0

      بهترين دكتر دنيا براى درمان بيمارى پيسى پروفسور تقى نوربالا هستن كه توى يزد هستن و درمان كامل ميكنن البته يه سرى آمپول هاى مخصوص پيسى هستن كه رنگ پوست رو يكدست ميكنن من پيشنهاد ميدم به يزد بريد و پروفسور تقى نوربالا رو ببينيد از آمريكا براى درمان پيش ايشون ميان من مور فراون ديدم كه نتيجه گرفتن

  • سمیه
    0

    سلام ایا یائسگی زودرس هم درمان میکند

  • شیما
    0

    با این عسل های آشغال که تو ایران هست حتما جواب میده

    نظرات شما -
    • فاطمه
      0

      ما خودمون کندو داریم، فصل بهار هم میبریم کوه، عسل درجه یک داریم، میخوایی؟!

    • اسفندیارمحمدجعفری
      0

      آبجی درموردی که تخصص نداری نظرنده

  • نازنین
    0

    ما اهل مشهدیم عسلمون و از کندو دار ها میگیریم .کی گفته عسل های ایران آشغالن؟؟؟!!!

  • Pedi
    0

    عسل شرکتی نگیرید برید از پای کندو دارا بگیرید که نه شکر توشون میریزن نه چیز دیگه عسل طبیعی اصلا سفت نمیشه و مثل یکم سفت تر از آب اینور اونور می‌ره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها