اجتماع بزرگ منتظران ظهور در ۷۵۰ بقعه کشور برگزار می شود

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری اجتماع بزرگ منتظران به مناسبت فرا رسیدن سالروز نیمه شعبان در بیش از ۷۵۰ بقعه متبرکه کشور خبر داد.

اجتماع بزرگ منتظران ظهور در ۷۵۰ بقعه کشور برگزار می شود

حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی با تبریک اعیاد شعبانیه درباره برنامه‌های امامزادگان در ایام نیمه شعبان اظهار کرد: اجتماع بزرگ منتظران همزمان با نیمه شعبان در بیش از ۷۵۰ بقاع متبرکه شاخص کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: اجتماع بزرگ منتظران در صبح و عصر روز میلاد حضرت مهدی (عج)، احیاء شب نیمه شعبان و قرائت دعای کمیل به شکل خاص و برپایی خیمه‌های معرفت در روزهای سه شنبه تا جمعه از مهمترین برنامه‌های جشن میلاد امام زمان (عج) در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف تهیه هدایای فرهنگی ویژه نیمه شعبان، برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار و محصولات فرهنگی با موضوع آثار مهدویت در جوار آستان مقدس امامزادگان، برگزاری مسابقات فرهنگی، ایجاد فضای معنوی در بقاع متبرکه با پخش ادعیه ویژه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، تدارک و تهیه غرفه‌های مخصوص کودک و نوجوان با موضوع امام زمان (عج) را از برنامه‌های تدارک دیده شده در بقاع متبرکه شاخص برشمرد.

موسوی متقی در ادامه با اشاره به دعوت از سخنرانان برجسته کشوری، قاریان و گروه‌های تواشیح جهت اجرای برنامه محافل قرآنی در مراسم ویژه اجتماع بزرگ منتظران گفت: دعوت از مداحان ولایی، گروه‌های سرود، تواشیح و اظهار استغاثه به آستان مقدس حضرت ولی عصر (عج) و قرائت زیارت آل یاسین در عصر روز میلاد آن حضرت و همچنین توزیع پرچم و سربند مزین شده به نام مبارک امام زمان (عج) از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه که توفیق خدمتگزاری به آستان مقدس بقاع متبرکه امامزادگان را دارد، می‌خواهد با اجرای ویژه برنامه‌ای، از این عید بزرگ برای ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در میان نسل جوان بهره برده و صحن و سرای بقاع متبرکه را با شمیم دلربای گل نرگس، معطر و مزین کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • دلسوز
    0

    چون خداوند در قرآن کریم تاکید کرده بیش از وسع و ظرفیت و تحمل انسان چیزی را به او تکلیف نمی کند «لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا...» (آیه 286 سوره بقره)، درک اعتقادات غیر قرآنی غیر قابل اثبات که بنام دین و مذهب عرضه می شوند فراتر از ظرفیت و تحمل ذهن و عقل بشر اند و امکان ندارد از جانب خداوند و جزو دین باشند. این اصل ، باید انسان را در تعبد به اعتقادهای غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب و ژرفا نگری و پرهیز وا دارد و به تدبر در قرآن ملزم سازد ، مبادا مشمول موضوع آیات 103 و 104 سوره ی کهف شود و خدای نکرده همه اندوخته های عبادی خود را در قیامت از دست بدهد و به خسران و تحمل زیان جبران ناپذیر دچار شود. یاد آوری می شود خدواند در قرآن تاکید کرده دین خود را آسان و قابل درک و اجرا پذیر به بشر ارسال نموده و مطالب غیر قرآنی بغرنج و غیر قابل درک و اثبات ناپذیر نمی توانند جزو دین باشند و نسبت چنین مطالبی به معصوم ناروا و مخدوش به جعل و تزویر است. هر انسان مسلمان اگر به شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری قرآنی آگاه نباشد و هشدارها و باید و نبایدهای این شناختها را نشناسد بی تردید با افتادن در دام ترفندهای شیطان که بنام دین و مذهب در تضاد با قرآن و عقل به او القا می شوند به رفتارهای متضاد با دین و مذهب و به هلاکت ابدی گرفتار خواهد شد ، و چون قرآن همیشه در دست رس او بوده هیچ عذر و بهانه ای را برای رهایی از این گرفتاری و هلاکت نخواهد یافت.

  • ناشناس
    0

    خداوند مهربان!!! ما را ازاین بیغوله ی تاریک قرآن گریز شبهات که سکوت بی منطق دین شناسان در آن قرار می دهد رهایی بخش.آمین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها