رئیس پلیس تهران انتقاد کرد

چرا بسیاری از اراذل و اوباش پس از دستگیری آزاد می‌شوند؟

رئیس پلیس تهران از آزادی بسیاری از اراذل و اوباش پس از انکه از سوی پلیس دستگیر می شوند، انتقاد کرد.

چرا بسیاری از اراذل و اوباش پس از دستگیری آزاد می‌شوند؟

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح دستگیری اراذل و اوباش شهر تهران با اشاره به دستاوردهای این طرح، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته و در ادامه طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ با پشتیبانی اطلاعاتی چند ماهه و همچنین گزارش‌های مردمی 118 عملیات در اقصی نقاط شهر تهران به منظور برخورد با اراذل و اوباش پایتخت انجام داد.

وی اضافه کرد: در این طرح تعداد زیادی قهوه خانه باشگاه‌های بندسازی و پارک‌‌ها و پاتوق‌های اراذل و اوباش مورد رصد قرار گرفت و 198 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه افراد دستگیر شده عمدتا مرتکب جرایمی از جمله چاقوکشی، عربده‌کشی، زورگیری با سلاح و شبه سلاح، درگیری دسته جمعی، تهیه مواد مخدر و مشروبات الکلی شدند افزود: دراین طرح 8 قضیه سلاح جنگی که عمدتا از نوع سلاح کمری جدید بوده است کشف شد و نکته حائز اهمیت آن است که ابعاد کوچک این سلاح‌ها باعث شده تا معمولا این سلاح در اقدامات ضدامنیتی استفاده شود.

رحیمی اضافه کرد: همچنین 137 نوع انواع سلاح سرد، 1678 عدد ادوات قمار، 20 هزار قلم داروی نیروزای تقلبی و مقادیر قابل توجهی مشروبات الکلی و مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: از میان افراد دستگیر شده 30 نفر جزو اراذل و اوباش سطح یک و دو تهران هستند که این افراد همگی دارای سوابق متعدد مجرمانه بوده و تحت کنترل پلیس قرار دارند و به صورت هفتگی فراخوانده شده و تذکرات لازم به آنها داده می‌شود که متأسفانه این 30 فرد دستگیر شده بدون توجه به این تذکرات اقدام به ارتکا به جرایم مختلف از جمله درگیری‌های دسته جمعی و اقدامات ضدانضباط اجتماعی کرده بودند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با تأکید براینکه طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی با قدرت درسال 97ادامه خواهد یافت گفت: پلیس در مقابل اراذل و اوباش و سایر مخلان جامعه به هیچ وجه حالت تدافعی نداشته و به صورت آفندی و تهاجمی با آنها برخورد خواهیم کرد.

رحیمی گفت: البته بسیاری از این افراد متأسفانه پس از دستگیری و پس از مدت کوتاهی از زندان بیرون می‌آیند و مجددا اقدامات اوباش‌گرانه خود را ادامه می‌دهند ولی باید همه اوباش و مخلان امنیت بدانند که تهران بزرگ جای اوباش‌گری نیست و ما امنیت را از آنها خواهیم گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه مسئولیت حضور افراد بدنام و مسئله دار و یا اراذل و اوباش در قهوه خانه‌ها برعهده مالکان و متصدیان این اماکن است، تأکید کرد: درصورتی که این افراد به تذکرات پلیس توجه نکنند قطعا با آنها برخورد خواهد ش د و در شب گذشته نیز 89 قهوه خانه اخطار پلمپ دریافت کردند.

به دنبال اجرای طرح دستگیری اراذل و اوباش 74 نفر از اراذل زیر 18 سال دستگیر شدند که پس از هماهنگی‌های انجام شده به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

منبع: تسنیم

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها