قطع آب ۴۳ روستای شهرستان شوش

آب ۴۳ روستای شهرستان شوش استان خوزستان قطع شد.

قطع آب ۴۳ روستای شهرستان شوش

محمد رازقی با بیان اینکه آب مورد نیاز این روستاها از رودخانه کرخه برداشت می شود افزود: دبی رودخانه کرخه در 2 روز گذشته به حدی پایین آمده که حتی با جابجایی پمپ های اسکله تاسیسات آبرسانی نیز نمی‌توان آب رودخانه را به مجتمع آبرسانی منتقل کرد.

وی با اشاره به خاموش شدن پمپ‌های انتقال آب از رودخانه کرخه به دلیل پایین آمدن دبی رودخانه بیان کرد: برای افزایش دبی رودخانه کرخه و امکان برداشت آب، باید هر چه سریعتر مقدار آب بیشتری از سد کرخه رهاسازی شود.

رازقی افزود: با وجود اعلام رهاسازی آب از سد کرخه از ساعت 9 روز پنجشنبه از سوی سازمان آب و برق خوزستان، اما همچنان دبی این رودخانه در محدوده ایستگاه پمپاژ آب تاسیسات آبرسانی این روستاها پایین بوده و امکان برداشت آب نیست.

وی با تایید اینکه آب رودخانه کرخه مشکلی از نظر میزان EC ( شوری ) ندارد گفت:بی‌آبی و تامین نشدن آب مورد نیاز اهالی این روستاها با بیش از 18 هزار نفر جمعیت شامل سه هزار و 660 مشترک مشکلات بسیاری را موجب شده است.

رازقی اظهار کرد:با وجود پیگیری فراوان و قول مساعد سازمان آب و برق خوزستان، مشکل تامین آب این روستاها تاکنون حل نشده ضمن اینکه تعداد دیگری از روستاهای این شهرستان نیز با مشکل افت فشار آب روبه رو هستند.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شوش گفت: سازمان آب و برق خوزستان دلیل کاهش دبی آب رودخانه کرخه را کنترل آب کشاورزی عنوان کرده است.

وی از مسئولان استانی خواست با پیگیری لازم ،مشکل آبرسانی به روستاهای زیر پوشش مجتمع های رودخانه کرخه را در اسرع وقت حل کنند.

حدود 14 هزار مشترک در 213 روستای شوش زیر پوشش شبکه آبرسانی روستایی هستند.

بخش شاوور از توابع شهرستان شوش در شمال خوزستان، با 2 شهر الوان و شاوور شامل 120 روستاست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها