دستور ویژه رئیس کل دادگستری برای رسیدگی به پرونده قتل دختربچه آق‌قلایی

رئیس کل دادگستری گلستان دستور ویژه ای را برای رسیدگی به پرونده دختربچه ۵ ساله آق قلایی صادر کرد.

دستور ویژه رئیس کل دادگستری برای رسیدگی به پرونده قتل دختربچه آق‌قلایی

هادی هاشمیان با اشاره به دستور ویژه به دادستان آق‌قلا برای رسیدگی به پرونده قتل دختربچه آق‌قلایی اظهار داشت: قاتل دستگیر شده و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرده است.

وی با بیان این که بررسی پزشکی قانونی نشان می‌دهد به این کودک تجاوز نشده است، افزود: همچنین در گزارش اولیه پزشکی قانونی علت مرگ این کودک، خفگی اعلام شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر این که بلافاصله پس از اعلام مفقودی دختربچه آق قلایی، تلاش دستگاه قضایی و انتظامی برای یافتن این کودک آغاز و مظنون شناسایی شد، افزود: قاتل در بازجویی‌ها، سرخوردگی اجتماعی و انتقام‌جویی را انگیزه قتل این کودک بی‌گناه عنوان کرده است.

وی گفت: خانواده کودک ساعت 11.30 دقیقه دیروز ششم اردیبهشت متوجه گم شدن او شدند و پس از بی‌نتیجه ماندن جستجوها، 13.40 دقیقه همان روز با مراجعه به کلانتری مفقودی کودک را گزارش دادند و اعلام کردند به یکی از اهالی روستا که فردی معتاد و سابقه‌دار است، مشکوک هستند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: با اعلام مفقودی، پلیس با دستور بازپرس، فرد مظنون را بارداشت کرد و مظنون در بازجویی‌ها به قتل کودک اعتراف و محل جنازه او را به پلیس اعلام کرد.

هاشمیان ادامه داد: قاتل در بازجویی‌ها اعلام کرده، برای درخواستی به منزل یکی از اقوام کودک مراجعه کرده بود اما با پاسخ منفی آن خانواده روبرو شد. قاتل هنگام خروج از منزل این افراد، با هدف انتقام از اهالی خانه این دختربچه را که از بستگان این خانواده بود ربود و پس از انتقال به انبار خانه یکی از روستائیان که در منزل نبودند، خفه کرد.

وی افزود: قاتل گفته قصد دفن کردن جنازه در زمین‌های اطراف روستا را داشته که با اعلام بلندگوی مسجد روستا مبنی بر مفقودی کودک، از این تصمیم منصرف و جنازه را در انبار همان خانه‌ای که کودک را کشته بود رها کرد و از روستا خارج شد.

هاشمیان افزود: قاتل هم‌اکنون در زندان است و رسیدگی به پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آق‌قلا آغاز شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تاکید کرد: دستگاه قضایی پرونده‌های این چنینی را با حساسیت ویژه دنبال می‌کند و به زودی با تکیمل تحیقیات، کیفرخواست صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه ارسال خواهد شد.

منبع: روابط عمومی دادگستری گلستان

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها