فسیل صحنه نبرد انسان‌های اولیه با یک تنبل عظیم‌الجثه کشف شد

دانشمندان شواهدی از صحنه نبرد انسان‌های اولیه با یک تنبل عظیم‌الجثه کشف کرده‌اند که حکایت از فریب مرگبار قبل از شکار دارد.

فسیل صحنه نبرد انسان‌های اولیه با یک تنبل عظیم‌الجثه کشف شد

این کشف که در نمک‌زار White Sand National Monument در جنوب غربی نیومکزیکوی آمریکا صورت گرفته، برای اولین بار نشان می‌دهد چگونه اجداد ما چنین طعمه‌ای را در یک‌قدمی خود به چالش کشیده‌اند.{لینک}

تنبل 2 متری عظیم‌الجثه (نسل قدیمی تنبل‌های کنونی) با چنگال‌های نوک‌تیز و روبه‌جلو تا 11 هزار سال پیش هم روی کره خاکی حیات داشتند که به گفته «ماتئو بِنِت» از گروه اکتشاف، از روی کنار هم قرار گرفتن ردپای تنبل و انسان‌های اولیه، به‌خوبی می‌توان صحنه نبرد را ترسیم کرد.

به گفته ماتئو، استاد دانشگاه Bournemouth انگلیس، درحالی‌که حواس تنبل به جهتی دیگر جلب شده بود، شکارچی بعدی ورود کرده و سعی می‌کند ضربه مرگبار را به حیوان عظیم‌الجثه بزند.

دانشمندان دایره‌های مبهم کشف شد را مربوط به پاهای عقب حیوان می‌دانند که به‌صورت تدافعی دچار چرخش شده است. کشف ردپاهای انسانی بافاصله از تنبل همچنین حکایت از شکار گروهی دارد که تیمی جداگانه مسئول منحرف کردن حیوان شده و پس از دادن آدرس غلط به حیوان، از سوی دیگر وی را شکار می‌کردند.

{تنبل‌ها نوعی پستاندار هستند که در دو خانوادهٔ زیستی Megalonychidae (تنبل‌های دوانگشتی) و Bradypodidae (تنبل‌های سه‌انگشتی) طبقه‌بندی می‌شوند.نام تنبل به دلیل آهستگی و کندی بسیار زیاد حرکات این جانور بر روی این حیوان گذاشته شده و این تنبلی در واقع یک سازواری متابولیک برای کاهش مصرف انرژی است.}

منبع: سایت خبرآنلاین

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها