عضو انجمن فولاد عنوان کرد:

دلایل نوسانات بازار فولاد

عضو انجمن فولاد گفت: سال گذشته نرخ فولاد متاثر از بازار جهانی افزایش یافت اما با ثبات قیمت های جهانی از اواخر فروردین روند کاهشی گرفت.

دلایل نوسانات بازار فولاد

عضو انجمن فولاد گفت:سال گذشته نرخ فولاد متاثر از بازار جهانی افزایش یافت اما با ثبات قیمت های جهانی از اواخر فروردین روند کاهشی گرفت.

یعقوبی عضو انجمن فولاد در برنامه گفتگوی 18:30 درباره دلایل افزایش قیمت فولاد گفت: قیمت فولاد متاثر از قیمت جهانی و قیمت ارز است و به دلیل افزایش قیمت جهانی نهاده های تولید که در اختیار 4 کشور است در سال گذشته، پیش از یکسان سازی نرخ ارز شاهد افزایش قیمت فولاد بودیم .

وی ادامه داد: با ثبات قیمت های جهانی از اواخر فروردین امسال قیمت فولاد داخلی نیز روند کاهشی داشته است.

یعقوبی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت فولاد در کشور افزایش نرخ دستمزد است که کارفرمایان نمی توانند این افزایش را در قیمت محصولات فولادی لحاظ نکنند.

عضو انجمن فولاد با اشاره به توجه بیشتر تولید کنندگان به صادرات نسبت به بازار داخلی گفت: ما زمانی دومین وارد کننده فولاد بودیم ولی با تمهیدات نظام در حال حاضر در ردیف صادرکنندگان فولاد هستیم و بدیهی است که سهامداران کارخانه های بزرگ تمایل بیشتر به صادرات داشته باشند.

یعقوبی درباره تاثیر افزایش قیمت الکترود گرافیتی بر نرخ فولاد در کشور گفت: در حال حاضر 400 تومان در قیمت الکترود داشتیم و این امر تاثیر خود را در قیمت فروش نشان خواهد داد.

وی درباره راهکارهای شرایط خروج بازار از رکود گفت: این امر به افزایش سرعت طرح های عمرانی بستگی دارد که به برنامه های دولت وابسته است.

یعقوبی درباره تعیین قیمت فولاد و میزان کاهش آن گفت: با روند فعلی کاهش قیمت جهانی فولاد در داخل نیز قیمت کاهش خواهد یافت؛ میزان قیمت فولاد در بورس کالا بر اساس قیمت جهانی ضربدر قیمت دلار 4200 تومان تعیین خواهد شد.

آزاد رییس اتحادیه آهن فرروشان درباره افزایش قیمت فولاد و تاثیر آن بر رکود بازار آهن گفت: افزایش قیمت ها تاثیر زیادی در رکود حاکم در بازار فولاد داشته است زیرا در این شرایط خریداران در حد نیاز دست به خرید می زنند.

وی ادامه داد: قطعا کاهش قیمت فولاد در کاهش رکود بازار موثر است ولی با توجه به قیمت 4200 تومان برای دلار باید به قیمت مطلوب برسیم و امیدواریم با وعده کاهش قیمت فولاد تحرک در بازار ایجاد شود.

آزاد افزود : با توجه به اینکه در حال حاضر واردات فولاد نداریم و تولیدات ما بیش از نیاز داخل است و امیدواریم روند صادرات افزایش داشته باشد./باشگاه خبرنگاران

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها