پدافنذ هوایی سوریه 9 موشک شلیک شده به سمت فرودگاه نظامی شعیرات را منهدم کرد/ موشک پرانی ­های ناشناس در آسمان حمص

در نخستین ساعات امروز9 موشک به سمت پایگاه فرودگه نظامی شعیرات در حمص پرتاب شد که پدافند هوایی سوریه تمامی موشک ها را در اسمان رهگیری و منهدم کرد.

پدافنذ هوایی سوریه 9 موشک شلیک شده به سمت فرودگاه نظامی شعیرات را منهدم کرد/ موشک پرانی ­های ناشناس در آسمان حمص

به گزارش خبرگزاری سانا ستاد تبلیغات جنگ سوریه به نقل از منابع نظامی این کشور تاکید کرد که پایگاه هوایی الشعیرات هدف 9 موشک قرار گرفته که همه آنها منهدم شدند.

یک منبع نظامی سوری نیز گفته است که پدافند هوایی ارتش سوریه سه فروند موشک را که به فرودگاه الضمیر در قلمون واقع در شرق دمشق شلیک شده بود ، رهگیری و منهدم کرد.
حمله موشکی به فرودگاه الضمیر در ریف دمشق پس از آن صورت گرفت که تروریست های مسلح برای خروج از این منطقه به نقطه نامعلومی، با دولت دمشق به توافق رسیدند.
برخی رسانه‌ها به نقل از منابع میدانی احتمال دادند که این موشک‌ها توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سمت پایگاه هوایی الشعیرات شلیک شده باشد.
گفته می‌شود ،جنگنده‌ها نیز توسط سامانه‌های پدافندی رهگیری شده‌اند.
از سوی دیگر شبکه خبری المیادین به نقل از مسئولان سوری گزارش داد: خبرهای مبنی بر حمله به منطقه «الکسوه» و حومه حلب صحت ندارد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از رسانه‌ای سوریه اعلام کرد، هیچ گونه خسارتی به دو فرودگاه نظامی «الشعیرات» و «تی ۴» وارد نشده است و پدافند هوایی سوریه همه موشک‌های شلیک شده شده به سوی این دو فرودگاه را رهگیری و منهدم کرده است. این شبکه همچنین از شنیده شدن صدای ۴ انفجار در منطقه البقاع لبنان همزمان با شلیک موشک‌ها به سوی فرودگاه الشعیرات خبر داد.

گزارش خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد در پی گزارش تلویزیون سوریه از وقوع حمله موشکی در حریم هوایی شهر حمص، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «از چنین اتفاقی مطلع نیستم.»

پنتاگون نیز بامداد سه شنبه اعلام کرد : امریکا هیچ دخالتی در حمله موشکی بامداد سه شنبه به پایگاه هوایی الشعیرات در حمص سوریه نداشته است.
«اریک پاهون» سخنگوی پنتاگون در پاسخ به رویترز، در این رابطه گفت: آمریکا هم‌اکنون هیچ‌گونه فعالیت نظامی در آن منطقه (حمص) ندارد.

در همین حال شبکه خبری الجزیره قطر نیز در خبری فوری گزارش داد: انفجار دو خودروی بمب گذاری شده، شهر «دوما» در غوطه شرقی دمشق را لرزانده است. الجزیره به جزئیات بیشتری از این حادثه و شمار کشته و زخمی های احتمالی اشاره ای نکرده است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه با تکذیب ادعای انگلیس مبنی بر اینکه روسیه به کارشناسان سازمان منع سلاح های شیمیایی اجازه ورود به شهر دوما سوریه را نمی دهد، اعلام کرد: حمله موشکی غیرقانونی آمریکا، انگلیس و فرانسه ورود به این شهر را ناممکن کرده است.
شهر دوما مهم ترین شهر استان ریف دمشق سوریه و مرکز اداری آن به شمار می رود. این شهر که تا پیش از حوادث سوریه در سال 2011 بالغ بر 110 هزار نفر جمعیت داشت، در 9 کیلومتری پایتخت سوریه واقع است.
تروریست های سوری 18 فروردین ماه مدعی شدند که این شهر از سوی دولت دمشق هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن 75 سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
آمریکا، فرانسه و انگلیس بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد و به بهانه مبارزه با سلاح شیمیایی، اهدافی را در دمشق پایتخت و حمص در مرکز سوریه را موشک باران کردند.
خبرگزاری رسمی (سانا) شنبه گذشته (25 فروردین) گزارش داد: 110 موشک به خاک سوریه شلیک شد که سامانه های ضد هوایی این کشور، موشک های ائتلاف آمریکا را در دمشق و حمص رهگیری و منهدم کرد.
ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی درحالی مطرح می شود که دولت دمشق، در سال 2014 موافقت کرد، تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل دهد، افزون بر آن که تاکنون هیچ یک از کشورهای مدعی نتوانستند،مدرکی دال بر نقض تعهدات سوریه ارائه دهند.

منبع:ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها