دولت آلمان از توسعه‌ی خودروهای برقی و خودران حمایت می‌کند

وزیر اقتصاد و امور دارایی آلمان با انتقاد از شرکت‌های خودروسازی این کشور، سرمایه‌گذاری بیشتر در فناوری خودروی برقی و خودران را امری ضروری اعلام کرد.

دولت آلمان از توسعه‌ی خودروهای برقی و خودران حمایت می‌کند

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد و امور دارایی آلمان، در مصاحبه‌ای اشاره کرد که صنعت خودروسازی آلمان نیازمند سرمایه‌گذاری هنگفت در تولید خودروی برقی و توسعه‌ی فناوری‌های وابسته به باتری در اروپا است تا از رقبای خود در جهان عقب نماند.

در مصاحبه‌ی مفصل آلتمایر با روزنامه‌ی پرتیراژ بیلد تسایتونگ آلمان، او نیاز به سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری در فناوری خودروهای برقی را لازم دانست. آلتمایر اشاره کرد که دلیل اصلی مردد بودن شرکت‌های خودروساز آلمانی را درک نمی‌کند. علاوه بر این، او از سرمایه‌گذاران آلمانی دعوت کرد که باتوجه به تقاضای موجود، به‌دنبال ساخت مراکز تولید باتری در کشور باشند.

آلتمایر می‎‌گوید:

در صورت تعلل شرکت‌های داخلی، باید پذیرفت که با تولید و فروش باتری‌، سرمایه‌ی زیادی در اختیار شرکت‌های آسیایی و آمریکایی قرار خواهد گرفت.
شرکت‌های آلمانی که حدود ۸۰۰ هزار شغل در بزرگ‌ترین صنعت اروپا ایجاد کرده‌اند، پس از رسوایی آلایندگی فولکس واگن و تقلب این شرکت در تست سال ۲۰۱۵ آلایندگی آمریکا، با واکنش شدید جهانی روبرو شدند.

به‌منظور جلوگیری از ممنوعیت کامل خودروهای دیزل و ساخت خودروهای پاک‌تر، غول‌های خودروسازی آلمان شامل فولکس واگن، دایملر و دیگر برندها، به تولید خودروهای تمام برقی علاقه نشان می‌دهند. دولت ائتلافی جدید آلمان قصد دارد با تصویب معافیت‌های مالیاتی برای مالکان خودروهای برقی، ساخت حداقل ۱۰۰ هزار ایستگاه شارژ در مناطق مختلف کشور و پرداخت کمک هزینه‌ به خدمات اشتراکی خودرو، قدم مثبتی در جهت استفاده‌ی بیشتر از سرویس حمل و نقل پاک بردارد. علاوه بر این، برنامه‌های مختلفی برای تخصیص کمک هزینه در پژوهش‌های مرتبط با فناوری‌های خودران و ساخت کارخانه‌های باتری نیز در نظر گرفته شده است.

آلتمایر اشاره کرد که شرکت‌های خودروسازی آلمان باید خودرویی با توانایی طی کردن مسافتی حداقل برابر با محصولات تسلا ولی با قیمت کمتر تولید کنند. این خودرو باید پیش‌درآمدی بر یک پلتفرم اطلاعاتی جهت توسعه‌ی بهترین فناوری خودران دنیا باشد. آلتمایر می‌گوید:

اولین خودروهای خودران جهان باید از تکنولوژی آلمانی استفاده کنند.

خواسته‌های آلتمایر باز هم ادامه دارد. او معتقد است که شرکت‌های خودروسازی آلمان باید با دیگر برندهای اروپایی جهت ساخت کارخانه‌ی باتری همکاری داشته باشند. وزیر حذب محافظه‌کار آلمان در پایان گفت: «تأمین هزاران شغل در صنعت خودروسازی امری ضروری است که ثمره‌ی آن را امروز می‌بینیم؛ حالا نیازمند حمایت همه جانبه‌ی این افراد هستیم.»

باید دید سخنان آلتمایر چقدر بر سرعت توسعه‌ی خودروهای برقی و خودران آلمانی تأثیر خواهد گذاشت. آیا امکان دارد که تا قبل از سال ۲۰۲۰، غول‌های خودروسازی آلمان بهترین خودروهای برقی خود را وارد بازار جهانی کنند؟

منبع: زومیت

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها