حقیقت‎پور در گفت و گو با خبرفوری:

روس‎ها سامانه "اس 300" را در سوریه مستقر می‎کند/آمریکا از کرده خود پشیمان خواهد شد

منصور حقیقت‎پور از فرماندهان اسبق سپاه از استقرار سامانه اس 300 در سوریه در آینده نزدیک خبر داد.

روس‎ها سامانه "اس 300" را در سوریه مستقر می‎کند/آمریکا از کرده خود پشیمان خواهد شد

منصور حقیقت‌پور از فرماندهان سابق سپاه پاسداران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره رهگیری 71 موشک شلیک شده از سوی آمریکا به سوریه و اینکه این سامانه دفاعی دارای چه ویژگی‎هایی است اظهارکرد: در حوزه تجهیزات نظامی سامانه‎های دفاعی چون اس 300 و اس 400 قابلیت رهگیری دارند و در واقع این سامانه یک موشک زمین به هوا است و می‎تواند پرنده‌های شکاری را مورد هدف قرار دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای نظامی سوریه می‎توانند از طریق استراتژی ضدموشک وارد عمل شود یعنی توان نظامی این کشور قابلیت این را دارد که موشک‌هایی را با هدف خاص شلیک شده است مورد هدف قرار دهد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با بیان اینکه موشک‎های مختلفی در عرصه نظامی وجود دارد تاکید کرد: یکی از سامانه‎های موشکی مهم در عرصه نظامی جهان سامانه "پاتریوت" است که شامل موشک‎های ضد موشک است و امروز از سوی غربی‎ها مورد استفاده قرار می‎گیرد اما نوع شرقی آن متنوع‌تر است که دراختیار روسیه قرار دارد و این کشور آن را در اختیار کشورهای هم‎‌پیمان خود قرار داده است.

مشاور رئیس مجلس اظهار کرد: امروز سوریه به سامانه دفاعی و نظامی پاتریوت مجهز شده است از این رو اشتباهی که ترامپ و روسای جهمور فرانسه و نخست‎وزیر انگلیس انجام دادند سبب خواهد تا سوریه بیشتر مورد عنایت روسیه قرار گیرد.

حقیقت‎پور خاطرنشان کرد: بدون شک در آینده شاهد خواهیم بود که روسها با توجه به حمله هوایی آمریکا به سوریه توجه بیشتری خواهند کرد و موشک‎های ضد موشک را در اختیار سوریه قرار خواهند داد تا این کشور بیشتر از گذشته در جهت حفاظت از خود قوی شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه "اس 300 " در سوریه مستقر نیست تاکید کرد: روس‎ها قرار است در آینده نزدیک سامانه اس 300 را به سوریه تحویل دهند اما به جز این سامانه، تجهیزات ضد موشکی دیگری نیز وجود دارد که باعث انفجار موشک‎ها در هوا می‎شود که این سامانه هم در سوریه و هم در ایران وجود دارد و مورد استفاده قرار می‎گیرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی- تهران
    0

    لابد با پول ایران ومردم بدبخت ایران...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها