دلایل حرکت زیاد و دندان قروچه کودکان درخواب

 محمد عسکرفراشاه درباره خواب اظهار کرد: حرکات زیاد و دندان قروچه هنگام خواب خصوصاً در اطفال باید مورد توجه قرار گیرد چون می‌تواند علامتی از بیماری‌هایی نظیر انگل‌های گوارشی در کودکان باشد.

دلایل حرکت زیاد و دندان قروچه کودکان درخواب

وی افزود: جاری شدن آب از دهان موقع خواب می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های ناشی از مشکلات مغزی، نزله، اختلال در بلع یا رفلاکس معده باشد که باید آن را جدی گرفت.

این متخصص طب ایرانی متذکر شد: بسیاری از بی‌خوابی‌ها و خواب‌های پریشان تنها با شام به‌موقع خوردن رفع می‌شود؛ شام را حدود 3 ساعت قبل از خواب باید خورد که تا زمان خواب هضم اولیه صورت گیرد، به هم ریختن زمان خواب اعم از افزایش یا کاهش طول زمان خواب از محرک‌های قوی سردرد، در افراد مستعد هستند.

عسکرفراشاه خاطرنشان کرد: خواب خوب از عوامل کنترل و بهبود سردرد است؛ به پشت خوابیدن باعث ریزش مواد زائد بر غیر مجاری و صعود بخارها به مغز و موجب بیماری‌هایی نظیر کابوس، صرع، سکته، نزله و درد پشت می‌شود، این نوع خواب مخصوص انبیاء، اولیاء و مرتاضین است‌.

وی تصریح کرد: خوابیدن با موی خیس، باعث افزایش رطوبت در ناحیه سر می‌شود و بیماری‌های رطوبی ناحیه سر نظیر سینوزیت نزله را افزایش داده و می‌تواند موجب سـردرد شود همچون بی‌خوابی، خواب بیش از 8 ساعت هم برای سلامتی مضر است و خواب زیاد ورم بالای چشم، ضعف هضم، زرد شدن چهره، تولید مواد نامناسب در بدن و کدورت حواس ایجاد می‌کند.

این متخصص طب ایرانی یادآور شد: جالینوس در کتاب اکسیر اعظم می‌گوید، بی‌خوابی بسیار سردرد می‌آورد زیرا هضم را فاسد می‌کند و بخارات را به سوی مغز برمی‌انگیزد همچنین خواب بیش از حد می‌تواند موجب سردرد شود.

منبع: تسنیم

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها