همزمان با روز میلاد امام علی(ع) نظر بدهید

چقدر با جامعه علوی فاصله داریم؟ / مشکل در کجاست؟

در روز میلاد امام اول شیعیان، درباره اینکه چطور می شود به جامعه علوی نزدیک شد، نظر بدهید.

چقدر با جامعه علوی فاصله داریم؟ / مشکل در کجاست؟

به گزارش خبر فوری ، جامعه ایرانی به عنوان یک جامعه آرمان خواه، همواره به دنبال رسیدن به شاخص های یک جامعه علوی در تراز اسلامی بوده است.

انقلاب اسلامی ایران در سال 57 گامی بزرگ به سوی تحقق این آرمان بود. با این وجود اکنون پس از 40 سال از وقوع این انقلاب، هنوز جامعه ایرانی در برخی شاخص ها با استانداردهای جامعه علوی فاصله دارد.

یکی از این شاخص ها، در زمینه عدالت است که رهبر معظم انقلاب نیز چندی پیش به آن اشاره کردند.

درباره معیارهای جامعه علوی و فاصله ای که ایران با چنین جامعه ای دارد، کامنت بگذارید، نظر بدهید و بحث کنید.

برای ما بنویسید که از نظر شما، دلیل اینکه هنوز در جامعه ایرانی نتوانسته ایم جامعه ای علوی را محقق کنیم، چیست؟ آیا فقط مشکل در برخی مسئولان است یا مردم نیز در زمینه های اخلاقی از چنین جامعه ای فاصله گرفته اند؟

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    جامعه ی تشیع علوی کدام است؟ --- جامعه ی تشیع علوی نباید شاخصه اش در تضاد با قرآن و عقل با خیال پردازی و تکیه به منقولات غیر قرآنی ناهمگن و ناهماهنگ با شنختهای فرهنگ اصیل دین داری قرآنی برخورد خداگونه با شخصیتهای دینی و مذهبی باشد. خداوند برای جلوگیری از چنین شخصیت پردازی خداگونه چگونگی برخورد و چهار چوب ویژگیهای بزرگ ترین و والا ترین شخصیت در اسلام یعنی شخصیت پیامبر اکرم (ص) را در آیاتی محکم و مفصل در قرآن کریم با زبانی گویا و سرشت نشین و قابل درک به مسلمانان بیان کرده وجای هیچ تردید و تصور معکوسی در این زمینه باقی نگذاشته است. معرفی مذهب تشیع علوی با ویژگی تعیین صفتهای خدا گونه برای بزرگان دین در تضاد با دین الهی و مخالفت صریح با آیآت محکم و مفصل قرآن است و دهن کجی به دین اصیل الهی با پیروی از انحرافات پیروان دیانتهای پیش از اسلام وظلم بزرگ در حق خدا و رسول و اهل بیت آن حضرت و در حق دین و مذهب و قرآن است و خشم خداوند را بر می انگیزد و مجازات این ظلم در قیامت بنا به تاکید قرآن جبران ناپذیر و نابخشودنی است. منقولات غیر قرآنی که در تضاد آشکار با آیات محکم و مفصل قرآن ترویج می شوند همگی مخدوش به جعل و دروغ و بطلان اند و نسبت این منقولات به پیامبر (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) بنا به تاکید معصوم در حدیث مشهور:« كَثُرَتْ عَلَيَّ الكَذّابَةُ » نسبت ناروا و دروغ است.

  • علی شعاعی
    0

    خیلی خوب

  • دلسوز
    0

    جامعه علوی باید تجسم راه روش حضرت حضرت علی (ع) در یکتا پرستی و تقوا و عدالت محوری و فریفته نشدن زرق و برق دنیا باشد. جایگزین کردن این ویژگیها با انبوهی از من در آوردیهای تخیلات و هوا و هوسهای بشری متضاد با قرآن و عقل که در تقلید کور کورانه از انحرافات پیروان دیانتهای پیش از اسلام انجام می گیرند بجز هدر دادن وقت و امکانات و داراییها در کارهایی بیگانه با دین و مذهب برای جامعه هیچ گونه بازده مثبت و سازنده ای ندارند و با جامعه علوی راستین بیگانه اند و چهره ی مذهب تشیع را تیره و تار و از معنویت خرد گرا تهی می سازند و به بازیچه تبدیل می کنند و بد نام می نمایند.

  • ali
    0

    حرص و زیاده خواهی از ویژگیهای اکثر ایرانیهاست که سبب میشود تا انجا که میتوانند از خلاء های قانونی استفاده کنند و در معاملات متقلبانه عمل کنند و با روشهای خاص مسئولین را در جهت منافع ناحق خود تحت تاثیر قرار دهند و بازرسیها هم اغلب در وظایف خود قصور یا اغماض دارند و درکل اینده روشنی برای جامعه وجود ندارد. علی ع کسی بود که با افراد چاپلوس و متملق بشدت برخورد میکرد اما بیشتر مسئولین ما از تملق دیگران لذت میبرند و کارشان را بهتر و زودتر انجام میدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها