تخریب پل دره خزینه پل‌دختر توسط افراد ناشناس/ بلندترین پل معلق خاورمیانه قطع شد

پل دره خزینه پل‌دختر به‌عنوان بلندترین پل معلق در خاورمیانه شب گذشته توسط افراد ناشناس قطع و تخریب شد.

تخریب پل دره خزینه پل‌دختر توسط افراد ناشناس/ بلندترین پل معلق خاورمیانه قطع شد

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، پل معلق دره خزینه پل‌دختر در سال 82 توسط وزارت نیرو جهت رفت‌وآمد گروه تحقیقاتی مطالعاتی کارکنان سد کرخه 2 بر روی رودخانه سیمره احداث شد که هم‌اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود.

پل معلق دره خزینه یکی از جاذبه‌های گردشگری پلدختر

این پل با 112 متر طول، 85 متر ارتفاع و عرض دهنه 85 سانتی‌متر تا یک متر در 49 کیلومتری جنوب شرقی پل‌دختر در مسیر جاده پل‌دختر - اندیمشک واقع شده است که هر ساله گردشگران زیادی از این پل دیدن می‌کنند.

یکی از اهالی روستای دره خزینه به خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار داشت: هرساله به‌عنوان منطقه گردشگری و زیبا شاهد بازدید گردشگران زیادی از این پل هستیم که هم‌اکنون توسط فرد و یا افراد ناشناس تخریب‌شده است.

تلاش نیروی انتظامی برای شناسایی عامل یا عاملان تخریب پل معلق

صفر عبدال‌وند فرمانده انتظامی پل‌دختر اظهار داشت: تخریب پل معلق دره خزینه شب گذشته از سمت روستای ماژین از توابع شهرستان دره شهر استان ایلام اتفاق افتاده که تلاش می‌شود با هماهنگی و همکاری پلیس این شهرستان عامل یا عاملان این اتفاق هر چه سریع‌تر شناسایی و دستگیر شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پل‌دختر اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده مبنی بر تخریب پل معلق دره خزینه به همراه معاون فرماندار پل‌دختر در منطقه حضور پیدا کردیم.

علی عزیزی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد یک شنبه شب این پل توسط فرد و یا افراد ناشناس از سمت غربی و روستای ماژین دره شهر ایلام بریده و به پایین افتاده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پل‌دختر گفت: هم‌اکنون در حال بررسی جوانب امر و دلیل این اتفاق هستیم و کارشناسان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی نیز در محل حضور دارند.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها