سرانه مصرف ماهی در کشور پایین تر از میانگین جهانی است

علی اصغر خانی پور از پایین بودن سرانه مصرف ماهی در کشور نسبت به میانگین جهانی خبر داد و گفت: طرح فرآوری ماهی در راستای افزایش مصرف ماهی در میان خانواده ها است.

سرانه مصرف ماهی در کشور پایین تر از میانگین جهانی است

به گزارش سایت خبر فوری ، علی اصغر خانی پور درگفتگو با مهر، با تاکید بر اینکه ماهی یک ماده پروتئینی و بسیار با ارزش به عنوان غذای سلامتی مطرح است، اظهار کرد: سرانه مصرف ماهی در کشور پایین تر از میانگین جهانی است.

وی افزود: در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور پژوهشکده آبزی پروری آب های داخلی در یکی از مراکز خود که تنها مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان کشور است انواع فرآورده های غذایی را از ماهی تولید می کند.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری گفت: طی سال های گذشته چنین پروژه هایی به تعداد زیاد در حال اجرا بوده و امروز نیز در حال ترویج یافته های تحقیقاتی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه طرح ترویج تولید فرآورده های متنوع از کپور ماهیان با کمک اداره کل شیلات، سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه پرورش دهندگان ماهی استان و کارخانجات فرآوری آبزیان و مراکز عرضه فرآورده های ماهی در حال اجرا است، تأکید کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش توجه به مصرف فرآورده های غذایی از ماهیان است.

خانی پور خاطر نشان کرد: این فرآورده ها از قبیل انواع فرآورده های برگری مانند فیش برگر، فیش فینگر، گوشت چرخ شده ماهی، سوسیس ماهی، کالباس ماهی، فیش بال یا کوفته ماهی و خمیر ماهی برای فرآوری های آشپزخانه ای را به مردم معرفی، تولید و عرضه می کنیم.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری ادامه داد: معرفی این فرآورده ها با هدف ایجاد گرایش در مردم برای استفاده از ماهی و سایر فرآورده های آن با حفظ ارزش غذایی این ماده مفید می باشد.

وی به روش سنتی استفاده از ماهی اشاره و تصریح کرد: در این روش که ماهی با حرارت بالا در آشپزخانه سرخ می شود بخش اعظمی از ارزش غذایی آن از بین می رود.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری اظهار کرد: اسید های چرب غیر اشباع بالایی که در ماهی وجود دارد و عمده ویتامین های موجود در آن در این روش طبخ از بین می روند و از ارزش غذایی آن کاسته می شود.

وی با اشاره به اینکه در روش های فرآوری، ارزش غذایی ماهی بیشتر حفظ می شود، افزود: علاوه بر آن می توانیم فرآورده های دیگری مثل کباب، سوپ ماهی و انواع خورشت ها را از آن داشته باشیم.

منبع: مهر

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها