دانش آموزان بیشترین قشر آسیب پذیر حوادث چهارشنبه سوری هستند

شاهرخ یوسف زاده با بیان اینکه دانش آموزان بیشترین قشر آسیب پذیر حوادث چهارشنبه سوری هستند، گفت: 68 درصد آسیب‌هایی که سال گذشته در گیلان داشتیم مربوط به دانش آموزان بود.

دانش آموزان بیشترین قشر آسیب پذیر حوادث چهارشنبه سوری هستند

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از ایسنا، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده در همایش یک روزه «پیشگیری از وقوع و مواجهه با حوادث چهارشنبه آخر سال» با بیان اینکه حوادث ترافیکی یکی از مهمترین معضلات کشور است، اظهار کرد: سال گذشته با اقداماتی که در سطح استان صورت گرفت کاهش 8 درصدی تلفات جاده‌ای در ایام نوروز را داشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی نواحی حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: محورهای رشت- لاهیجان، آستارا- تالش و آستارا -اردبیل حادثه‌‌خیزترین نواحی استان گیلان هستند.

یوسف‌زاده موتور سیکلت سواران را بیشترین آمار مربوط به تلفات جاده‌ای در استان برشمرد و افزود:عابرین پیاده، رانندگان و سرنشینان از دیگر تلفات در ناوگان مسافربری استان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 500 نفر در گیلان براثر تلفات فقط جاده‌ای جان خود را از دست دادند،گفت: با توجه به اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر است، لازم است بیشتر نکات ایمنی توسط رانندگان و عابرین پیاده رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه متاسفانه گیلان بعد از استانهای قم و قزوین جزو استان‌های حادثه خیز است،تصریح کرد: یکی از مهمترین علت تلفات جاده‌ای در گیلان تردد موتور سیکلت سواران بدون استفاده از کلاه ایمنی و یا عدم رعایت موارد ایمنی است.

یوسف‌زاده با بیان اینکه چهارشنبه سوری می‌تواند آبستن حوادث زیادی باشد، گفت: مهمترین جمعیتی که مورد هدف قرار میگرد دانش آموزان هستند، 68 درصد آسیب‌هایی که سال گذشته در استان گیلان داشتیم مربوط به گروه‌های دانش آموزی بود.

وی ادامه داد:مهمترین آسیب‌هایی که طی چهارشنبه سوری معمولا وارد می‌شود به ناحیه چشم، دست، سر و صورت است و بیشترین قشر آسیب پذیر هم از دانش آموزان هستند.

منبع: ایسنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها