نهال توت در هشت محله قدیمی لاهیجان کاشته شد

همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری، شهرداری لاهیجان و شورای اسلامی این شهر، در هشت محله قدیمی لاهیجان معروف به هشت بهشت، نهال توت کاشتند.

نهال توت در هشت محله قدیمی لاهیجان کاشته شد

به گزارش سایت خبر فوری ، شهردار لاهیجان روز یکشنبه در این مراسم اظهار داشت: بمنظور ترویج فرهنگ منابع طبیعی و درختکاری و براساس وجه تسمیه لاهیجان که شهر ابریشم نامیده می شود، به کاشت درختان توت در محله های اصیل و قدیمی شهر اقدام شده تا میراثی برای نسل های آینده بجا بماند.
مسعود کاظمی گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری که از درختان مثمر جهت مصارف عمومی استفاده شود، به این امر پرداختیم و در آینده در شهر از کاشت درختان میوه بیشتر استفاده خواهیم کرد.
در این برنامه که با همکاری یکی از باشگاه های کوه نوردی شهرستان انجام شد، هشت دوچرخه سوار برای حمل نهال توت به محلات از مسیر سنتی حرکت دسته جات مذهبی و حرکت از یک محل به هفت محل دیگر، رکاب زدند.
همچنین طی مراسم دیگری از مجسمه مرد عکاس در بوستان هنر این شهر رونمایی شد.
شهردار لاهیجان گفت: در نظر داریم در آینده ای نزدیک از تمثال شهید بزرگوار گیلان شهید کریمی در محل شهادت ایشان و البته با تایید خانواده شهید، اقدام کنیم.
لاهیجان از دیرباز به هفت محله قدیمی تقسیم شده بود و به تازگی ، محل دیگری نیز به آن اضافه شده که شامل محلات شعربافان به گویش محلی شوراب محله، پردسر، خمیرکلایه، اردوبازار، گابنه، محله کاروانسرا بر و امیرشهید است.

منبع: ایرنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها