محاکمه راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران/ قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان

جلسه محاکمه راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران در شعبه نهم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران آغاز شد. 

محاکمه راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران/ قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان

به گزارش خبر فوری به نقل از میزان، جلسه محاکمه راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران در شعبه نهم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران آغاز شد.

دادگاه به ریاست قاضی محمدی کشکولی به صورت علنی برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران و افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران نیز در جلسه حضور دارند.

قاضی کشکولی اعلام کرد که دادگاه تا اذان ظهر برگزار و ادامه محاکمه ساعت یک آغاز می‌شود.

پس از اعلام رییس دادگاه، قاضی شهریاری معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران در جایگاه قرار گرفت و در اجرای ماده 396 از قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 کیفرخواست را قرائت کرد.

وی افزود: در پرونده کلاسه 961334 دادسرای امور جنایی تهران آقای محمدرضا ثلاث فرزند اسدالله متولد 1346 متهم است به ارتکاب سه فقره قتل عمدی با این اوصاف که در مورخ 30/11/96 ساعت 20 حسب تماس مرجع انتظامی مبنی بر وقوع تهاجم عمدی با خودرو اتوبوس در آدرس تهران خیابان پاسداران گلستان هفتم در ساعت 18:20 دقیقه؛ ضمن دستورات لازم جهت حفظ صحنه با توجه به مشهود بودن جرم و در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری به محل وقوع عازم و در سردخانه بیمارستان لبافی نژاد اجساد مقتولین به اسامی سرباز وظیفه رضا مرادی؛ گروهبان یکم کادر رضا امامی و گروهبان یکم کادر محمد علی بایرمی می‌باشد.

قاضی شهریاری خاطرنشان کرد: با حضور پزشکی قانونی و کارشناسان تشخیص هویت مورد معاینه قرار گرفت، اوراق معاینه ضمیمنه پرونده می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تحقیقاتی که در محل انجام شد مشخص شد راننده خودرو اتوبوس که به صورت عمدی به مامورین نیروی انتظامی تعرض نموده است در بیمارستان امام سجاد بستری است لذا به بیمارستان مذکور اعزام و با مشارالیه صحبت شد که فیلم اظهارات نامبرده در خصوص نحوه قتل اخذ شد که ضمیمه پرونده می باشد.

معاون دادستان تهران گفت: نامبرده حسب اظهاراتی که به صورت شفاهی در بدو آن مطرح کرد اعلام کرد با توجه به عصبی بودن با اتوبوسی که قبلا در محل پارک شده بود به سمت مامورین حمله ور شده و منجر به قتل سه نفر شده است.

وی در رابطه با ادله اثباتی که دادسرا جمع اوری نموده است به اعترافات متهم اشاره کرد و بیان داشت: متهم در اعترافات خود در نزد بازپرس دادسرای جنایی به صراحت تهاجم عمدی با خودرو اتوبوس را پذیرفته و علت آن را اعصبی بودن اعلام کرده است.

قاضی شهریاری خاطرنشان کرد: متهم در پاسخ به اینکه چرا در خیابان پاسدران گلستان هفتم حضور داشتید اعلام کرده که برای حمایت از یکی از همفکران خود در محل بوده است.
گفتنی است؛ در جریان آشوب های خیابان پاسداران تهران، این فرد با نشستن پشت فرمان یک اتوبوس اقدام به زیر گرفتن تعدادی از مأموران نیروی انتظامی کرد که 3 نفر آنها به علت ایراد صدمه بدنی فوت شدند.

شایان ذکر است، اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران 5 اسفند ماه در این زمینه به خبرگزاری میزان گفته بود: پرونده راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران تهران که منجر به شهادت سه نفر از ماموران نیروی انتظامی شد پس از صدور کیفرخواست به اتهام سه فقره قتل عمد، به شعبه دادگاه ارجاع شد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها