تاثیر کاهش سریع وزن و خواب بر افزایش "چربی کبد"

پژوهشگر طب سنتی درباره دلایل ابتلا به کبد چرب توضیحاتی ارائه داد.

تاثیر کاهش سریع وزن و خواب بر افزایش "چربی کبد"

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم؛ زهرا گرجی درباره کبد چرب اظهار کرد: خوابیدن در روز یا بلافاصله بعد از غذا به کبد افراد آسیب می‌زند و مصرف مواد غذایی که بسیار شیرین هستند، برای کبد مضر است، مصرف دسر، به ویژه انواع چرب و شیرین آن می‌تواند در کارکرد کبد افراد اختلال ایجاد کند.

این پژوهشگر طب سنتی درباره دلایل ابتلا به کبد چرب تصریح کرد: دسته‌ای از مواد غذایی هستند که در طب ایرانی، غذاهای لزج نامیده می‌شوند، غذاها و مواد غذایی مانند برنج کته، رشته، قارچ، نشاسته و پاچه گوسفند از این دسته‌اند، مواد لزج برای کبد مناسب نیستند، این مواد غذایی در صورت وجود عارضه در کبد مانند کبد چرب می‌تواند سبب تشدید این بیماری شوند.

گرجی خاطرنشان کرد: اگر فردی به تازگی متوجه شده‌ که مبتلا به کبد چرب است و سریعاً اقدام به کاهش وزن کند، متوجه باشد که کاهش سریع وزن، وضعیت چربی کبد را تشدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مدت مناسب خواب در هر فرد بر اساس مزاج او، متفاوت است؛ این مدت در افرادی که رطوبت بیشتری دارند، طولانی‌تر است، اختلالات خواب بر روی کبد، اثرات منفی دارد، در مطالعات جدید، ارتباط مستقیم این مشکلات و بروز کبد چرب به اثبات رسیده است.

مشخصات خواب خوب در طب ایرانی:

1- بعد از گذشتن غذا از معده (حدود 3 ساعت بعد از غذا)
2- خواب عمیق (به آسانی بیدار نشود)
3- معتدل در مقدار (بیش از 6 ساعت و کمتر از 10 ساعت)
4- متصل و پیوسته

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها