اختلاف بهزیستی و آموزش و پرورش بر سر مهدهای کودک

داستان اختلاف آموزش و پرورش با سازمان بهزیستی تمامی ندارد و به سریال تبدیل شده است به طوری که طی سال‌های گذشته این دو مجموعه دیگری را در حوزه‌های مختلف مسئول می داند.

اختلاف بهزیستی و آموزش و پرورش بر سر مهدهای کودک

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، این اختلافات به عهدی بوده که باعث تجمعات تعدادی از مؤسسان مهدهای کودک در این سال‌ها شده و در نهایت نیز مسئولان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و رفاه با کدخدامنشی موضوع را حل و فصل کرده‌اند.

امسال نیز سریال اختلاف آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی تکرار شده و بار دیگر مسئولان مهدهای کودک به تصمیم اخیر مسئولان آموزش و پرورش اعتراض کرده و موضوع به گونه‌ای بوده که مسئول ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به برگزاری جلسه اضطراری با مسئولان مهدهای کودک کرده است.

نمایندگان مهدهای کودک کشور در رابطه با مشکلات مربوط به تصمیمات جدید آموزش و پرورش و بهزیستی در خصوص فرستادن کودکان از 5 سالگی و از مقطع پیش دبستانی به مدارس غیرانتفاعی با وزیر رفاه دیدار کردند.

در این جلسه نمایندگان مهدهای کودک دغدغه‌ها خود را با توجه به حساسیت موضوع و پیامدهای منفی و جبران ناپذیر که بر اثر تفکیک سنی دوره قبل از دبستان به دو قسمت مهد کودک و پیش دبستانی به جای تفکیک صحیح وظایف و مسئولیت‌ها که حادث خواهد شد مطرح کردند.

در این جلسه نمایندگان مهدهای کودک به مواردی از جمله پیشگیری از حذف تنها فضاهای امن و تخصصی برای کودکان تحت عنوان مهد کودک در سراسر کشور، پیشگیری از تعطیلی مهدهای کودک و بیکاری بالغ بر 15 هزار بانوی کارآفرین، سرمایه گذار متعهد، متخصص و با تجربه، پیشگیری از حذف افزون بر 100 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم، پیشگیری از سردرگمی و سرگردانی خانواده‌ها اشاره کردند.

اما در این میان هنوز مشخص نیست که تکلیف کودکان از 5 سالگی چه خواهد شد و آیا این کودکان از سال آتی از مقطع پیش دبستانی به مدارس غیرانتفاعی خواهند رفت یا خیر؟ موضوعی که مسئولان سازمان بهزیستی در این زمینه سکوت کرده‌اند.

این سکوت به گونه‌ای است که باعث شده که خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان 5 ساله‌شان در سال آینده در مهدها ابهام داشته باشند که امیدواریم در این زمینه مسئولان آموزش و پرورش شفاف سازی کنند.

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها