خارجی ها برای ایران خودروهای گازسوز تولید می کنند

مدیر طرح توسعه سی.ان.جی (گاز طبیعی فشرده)کشور گفت: پنج خودروساز خارجی از جمله بنز و فولکس واگن برای مشارکت در تولید خودروهای گازسوز در کشور اعلام آمادگی کرده اند.

خارجی ها برای ایران خودروهای گازسوز تولید می کنند

به گزارش خبر فوری به نقل از ایران آنلاین، حمید قاسمی امروز (سه شنبه) در نشست خبری با تشریح صنعت سی.ان.جی کشور، افزود: این خودروها مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می دهند به طوری که میزان پیمایش به ازای هر بار سوخت گیری در مخزن سی.ان.جی از 160 به 880 کیلومتر افزایش می یابد.

مدیر طرح توسعه سی.ان.جی کشور با بیان این که این خودروسازان با سازندگان ایرانی نیز مذاکراتی در این باره انجام داده اند، گفت: 21 میلیون خودرو در کشور در حال تردد است که حدود چهار میلیون خودرو گازسوز است.
قاسمی به فعالیت 2 هزار و 400 جایگاه سی.ان.جی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در بهمن ماه امسال نیز 25 جایگاه جدید به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: اکنون 33 جایگاه تک منظوره سی.ان.جی و 33 جایگاه دو منظوره توسط بخش خصوصی در حال ساخت است و 75 جایگاه توسط این بخش نیز در مرحله راه اندازی هستند.
مدیر طرح توسعه سی.ان.جی کشور یادآور شد: 50 جایگاه سی.ان.جی جدید نیز تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
قاسمی اضافه کرد: به ازای سوخت گیری هر مترمکعب 140 تومان به دارندگان جایگاه در بخش خصوصی و 40 تومان به بخش دولتی پرداخت می شود.
وی گفت: بیشترین مصرف سی.ان..جی به استان های تهران ، آذربایجان شرقی، خراسان، اصفهان ، فارس و گیلان اختصاص دارد.
مدیر طرح توسعه سی.ان.جی کشور با بیان این که از برنامه های در دست اجرا، توسعه جایگاه های سی.ان.جی در سراسر کشور است، ادامه داد: در حال انجام اقداماتی برای کوچک کردن جایگاه های سی.ان.جی هستیم تا بتوان آنها را در مناطق مختلف مستقر کرد.
وی خاطر نشان کرد: وظیفه دولت در صنعت سی.ان.جی سیاستگذاری و برنامه ریزی است و کار توسعه باید توسط بخش خصوصی انجام شود.
مدیر طرح توسعه سی.ان.جی کشور گفت: یک میلیون خودروی دیزلی در کشور روزانه 45 میلیون لیتر گازوییل مصرف می کنند که می توان آنها را با خودروهای گازسوز جایگزین کرد.
وی افزود: چندی پیش تفاهمنامه ای میان وزارت نفت و شهرداری تهران به امضا رسید که بر اساس آن، قرار است 17 هزار اتوبوس گازسوز جایگزین اتوبوس های دیزلی شوند.
قاسمی اضافه کرد: اکنون 6 هزار و 600 اتوبوس در شهر تهران فعالیت می کنند که سه هزار و 300 دستگاه با اتوبوس های گازسوز جایگزین شود.
مدیر طرح توسعه سی.ان.جی کشور یادآور شد: این طرح قرار است در مدت 2 سال اجرا شود.
میزان مصرف سی.ان.جی در کشور روزانه 21 میلیون مترمکعب است که بر اساس امکانات موجود، امکان تامین روزانه 30 میلیون مترمعکب سی. ان. جی در کشور وجود دارد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها