كرباسچی در گفت و گو با خبرفوری:

اختصاص بودجه دولتی به روزنامه ها منطقی نیست/رسانه باید دخل و خرج مشخص داشته باشد

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اختصاص هزینه از سوی دولت به رسانه ها منطقی نیست.

اختصاص بودجه دولتی به روزنامه ها منطقی نیست/رسانه باید دخل و خرج مشخص داشته باشد

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گو‌ با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره حمایت برخی از نهادها و ارگان های ار روزنامه و رسانه های خبری اظهار کرد: برخی از این روزنامه ها به مانند کیهان و‌اطلاعات از جمله جراید بودند که قبل از انقلاب اسلامی در قالب موسسات فعالیت خود را آغاز کردند و این رویه هنوز درباره آنها نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: اینکه این قبیل از روزنامه و رسانه ها نباید از بودجه عمومی مورد حمایت قرار گیرند مورد رضایت بنده نیست چرا که این موسسات در قالب همین رویکرد رسانه ای فعالیت خود را آغاز کردند و بدون شک به جز رویکرد رسانه ای نمی توانند راهبرد دیگری را اتخاذ کنند.

دبیرکل حزب کارگزاران با اشاره به اهمیت کار برخی از روزنامه هایی که از بودجه عمومی برای آنها هزینه می شود تصریح کرد: ما شاهدیم که روزنامه ای چون کیهان سخنگوی یک جناح در کشور است و دارای خاصیت است به گونه ای که سرمقاله این روزهای تبعات بسیاری در جامعه دارد که نمی توان قید آن را زد.

کرباسچی اظهار کرد: نمی توان انتطار داشت رسانه هایی چون کیهان و‌ اطلاعات و از این دست روزنامه ها کار خود را تعطیل کنند و به کار دیگری مشغول شوند.

وی با بیان اینکه بدون شک حضور روزنامه های کم تیراژ و با حمایت دولتی در عرصه فرهنگی کشور قابل قبول و منطقی نیست تصریح کرد: کسانی که وارد عرصه رسانه و به خصوص روزنامه می شوند یا باید مخاطب خود را از گیشه و فروش روزنامه جذب کنند یا از طریق آگهی و حمایت ارگان خاصی از این رو روزنامه ای که دخل و خرجش نمی خواند تعطیل باشد بهتر است.

دبیرکل حزب کارگزاران درباره تعطیلی برخی از روزنامه ها چون جامعه فردا به دلیل کمبود بودجه تصریح کرد: هر مدیری که قصد انتشار روزنامه خاصی را دارد در ابتدا باید فکر یک راهبرد اقتصادی دقیق باشد چرا که تنها انتشار یک روزنامه کافی نیست و باید همه جوانب در کار فرهنگی رعایت شود و مدنظر قرار گیرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها