جروزالم پست خبر داد:

سفر مخفیانه نمایندگان ویژه موساد به سودان و دیدار با کودتاچیان

نشریه صهیونیستی جروزالم پست اعلام کرد که هیئتی از سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر به خارطوم، پایتخت سودان سفر کردند.

سفر مخفیانه نمایندگان ویژه موساد به سودان و دیدار با کودتاچیان

به گزارش پایگاه صهیونیستی جروزالم پست، هیئتی از مقامات جاسوسی و اطلاعاتی این رژیم در روز‌های اخیر به طور مخفیانه و در سکوت خبری به خارطوم، پایتخت سودان سفر کرده است.

این هیئت صهیونیستی که شامل مقاماتی از موساد بود با محمد حمدان داگالو از چهره‌های نظامی سودان و رهبر کودتای اخیر در این کشور دیدار و گفتگو کرده است. جزئیات دقیقی از این دیدار‌ها منتشر نشده است.

هفته گذشته سودان شاهد یک کودتای نظامی دیگر در ماه‌های اخیر بود. در کودتای روز‌های گذشته برخی چهره‌های سیاسی سودان و مقامات غیرنظامی دستگیر شدند که در پی آن مردم این کشور در اعتراض به اقدام نظامیان ناشناس به خیابان‌ها ریختند که عده‌ای در نتیجه آن کشته و گروهی زخمی شدند.

سودان از زمان اعلام عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی وارد بحران‌های جدی شده است. این دومین کودتای نظامی در ۲ ماه گذشته است که هیچ نشانه مشخصی از کودتاچیان در آن دیده نمی‌شود.

نشریه «اسرائیل هیوم» به تازگی در گزارشی اعتراف کرد «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان، بهترین گزینه موجود برای صهیونیست ها برای حکمرانی در سودان است.

به اعتقاد تل آویو، البرهان بزرگ ترین حامی عادی سازی روابط است و قدرت گرفتن مطلق او می تواند روند عادی سازی را سریع تر تکمیل کند.

در ابتدا و پس از دستگیری عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان، هویت کودتاچیان مشخص نبود. اما ساعتی بعد مشخص شد که بازداشت چهره های شاخص کابینه با هماهنگی البرهان صورت گرفته است.

مردم سودان در اعتراض به این کودتا و خارج شدن انقلاب از مسیر اصلی خود، همچنان حضور خود در خیابان ها را حفظ کرده اند و اقدام کودتاچیان در انحلال شورای حاکمیتی را محکوم می کنند.

نابسامانی اقتصادی و فقر، بزرگترین چالشی بود که موجب سقوط عمرالبشیر شد. حالا پس از گذشت بیش از دو سال از روی کار آمدن عناصر جدید در صحنه قدرت، مشکلات سودان همچنان پابرجاست. هرچند که خارطوم سعی در برقراری رابطه عادی با تل آویو کرده، اما آمریکا همچنان برای کمک های مالی و توسعه ای به سودان اقدامی نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها