عدم ثبت تولد بسیاری از کودکان در جهان در پی شیوع کرونا

استادیار دانشگاه خوارزمی، گفت: خیلی از تولدهایی که در ابتدای پاندمی کووید ۱۹ در جهان رخ داد، به دلیل مشغولیت‌ متولیان مربوطه ثبت نشد و بسیاری از کشورها اعلام کردند که در آن بازه زمانی نتوانستند تولدها را ثبت کنند.

عدم ثبت تولد بسیاری از کودکان در جهان در پی شیوع کرونا

مریم غنی زاده در نهمین کنگره ملی آسیب‌شناسی شناسی خانواده و پنجمین جشنواره ملی خانواده پژوهی با اشاره به اثرات اجتماعی کرونا بر خانواده‌ها و کودکان در سطح جهان، اظهار کرد: به دلیل برچسب‌هایی که به مبتلایان کووید ۱۹ در ابتدای پاندمی کرونا زده می‌شد، بسیاری از خانواده‌ها آگاهانه و به دلیل ترس از برچسب خوردن، فرزندان خود را برای درمان به مراکز درمانی نبردند و همین امر باعث شد بسیاری از کودکان از دست بروند.

این استادیار گروه آموزشی حقوق خصوصی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی، ادامه داد: بسیاری از بیمارستان‌ها به گروه‌های نژادی نظیر آسیایی‌ تبارها خدمت رسانی نمی‌کردند. از سوی دیگر برخی کودکان نیز به دلیل قرنطینه‌های طولانی و ایجاد مشکلات اقتصادی برای خانواده‌ها به کودکان کار پیوستند.

این حقوقدان درباره وضعیت کودکان زندانی در ایام پاندمی کووید ۱۹ نیز، تصریح کرد: حدود ۱۶ هزار تا ۲۵۰ هزار کودک زندانی در سراسر جهان وجود دارد. زندان به خودی خود نوعی قرنطینه است و در پاندمی کووید ۱۹ که نیاز به حضور در فضای باز بیشتر احساس می‌شد، زمینه خطر برای این کودکان بالا بود و به دلیل کم شدن پرسنل زندان‌ها نیز مدیریت این کودکان سخت شد. از سوی دیگر کودکان با ویژگی‌های خاص و بیماری‌های زمینه ای و یا معلولیت در وضعیت عادی به خودی خود مشکل دارند و در شرایط کرونا تمام توجه دولت ها به سمت افراد عادی جمع شد و این بچه ها باز هم به محاق رفتند و مورد توجه نبودند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها