آموزش چگونگی عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر

در این مقاله قصد داریم تا به آموزش چگونگی عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر خانگی بپردازیم. تعمیر و عیب یابی یخچال فریزر های خانگی از جمله مهارت های مهمی است که هرکسی یک روز حتما به آن نیاز پیدا می کند.

آموزش چگونگی عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر

یادگیری تعمیر یخچال ها و یا به طور کلی لوازم خانگی به شما کمک می کند تا هزینه کمتری را برای تعمیرات لوازم خانگی تان متحمل شوید. امیدوارم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد.

زمانی که بخشی از اپراتور برفک زده است و اپراتور به صورت دائمی کار می کند

یکی از مشکلاتی که باید بلافاصله بعد از روی دادن برای رفع اشکال آن اقدام کنید زمانی است که بخشی از اپراتور یخ زده یا برفک گرفته است. در این حالت کمپرسور به صورت دائمی و پیوسته کار می کند. احتمالا شما در این حالت متوجه خواهید شد که محتویات داخل یخچال گرم مانده اند و زمانی که با آمپر سنج جریان برق را چک می کنید، آمپر سنج جریان برق کمتر را نشان می دهد. در این حالت عیب اصلی کم بودن گاز یخچال است.

بر طرف کردن عیب:

کم شدن گاز یخچال به این معناست که در جایی نشتی گاز صورت می گیرد. به همین منظور برای شروع، باید یک دستگاه نشت یاب فراهم کنید. با راه اندازی دستگاه نشت یاب به دنبال محل نشت گشته و آن را بیابید. پس از آن محل نشت را با دستگاه جوش رفع کنید. بعد از اتمام جوش و بر طرف شدن محل نشتی، گاز یخچال را دوباره شارژ کنید. توجه کنید که گاز یخچال بیش از حد استاندارد نشود. توجه به این نکته ضروری است که هرگز محل نشت را با چسب های معمولی بر طرف نکنید. این کار باعث می شود که دوباره در زمان دیگری نشتی صورت بگیرد.

برفک زدن لوله مکش منتهی به کمپرسور

یکی از مشکلات یخچال فریزر ها زمانی است که بخشی از لوله مکش منتهی به کمپرسور یخ زده و برفک می گیرد. در این شرایط معمولا آمپرسنج عدد بالایی را نشان می دهد. برفک زدن لوله مکش با افزایش فشار در قسمت ورودی کندانسور همراه است. در این مواقع کمپرسور دیرتر شروع به کار کرده و موتور با ارتعاش بیشتری نسبت به قبل عمل می کند. عیب اصلی در این حالت بالا بودن بیش از حد گاز موجود در سیستم است.

بر طرف کردن عیب:

برای حل این مشکل ضروری است از حجم گاز موجود در سیستم بکاهید. برای این منظور توجه داشته باشید که مقدار گاز از حد استاندارد کمتر نشود.

گرم شدن لوله مکش و صدای مبهم از موتور

در عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر خانگی ، زمانی که با گرم شدن لوله مکش رو به رو شدید و یا در هنگام کار کردن موتور متوجه شدید که موتور با صدای عجیب و مبهمی کار می کند بلافاصله به دنبال رفع مشکل باشید. ممکن است شما بعد از خاموش شدن کمپرسور با لمس لوله مکش متوجه بالا رفتن دمای آن شوید. در این حالت یخچال به اندازه کافی خنک نمی کند. حتی کمپرسور نیز به صورت استاندارد فعالیت نمی کند و این موضوع با صدای ناموزون و غیر طبیعی آن قابل تشخیص است. عیب اصلی در این موارد فرسودگی کمپرسور یا کم شدن قدرت کمپرسور می باشد.

بر طرف کردن عیب:

در این حالت باید به دنبال موتور جدیدی برای کمپرسور بگردید. پس از خرید موتور جدید برای کمپرسور آن را تعویض کرده و دوباره گاز یخچال را شارژ نمایید.

برای عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر توجه داشته باشید که ضروری است مرحله به مرحله نکات ایمنی را رعایت کرده و از ابزار های استاندارد استفاده کنید. عدم رعایت موارد ایمنی گاهی اوقات علاوه بر خسارات مالی و ضربه خوردن به تجهیزات باعث خسارات جانی نیز می گردد. در این مقاله به آموزش عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر پرداختیم، امیدوارم که برای شما مفید باشد.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها