ایمن بودن واکسن کرونا برای افرادی با سابقه آلرژی شدید

نتایج یک بررسی نشان می دهد: تزریق واکسن کووید-۱۹ برای افرادی با سابقه آلرژی های شدید بی خطر است.

ایمن بودن واکسن کرونا برای افرادی با سابقه آلرژی شدید

بررسی های جدید حاکی از آن است که افرادی با سابقه واکنشهای آلرژیک شدید به داروها و واکسنها، می توانند هر دو دُز واکسن کووید-۱۹ را بدون هیچ خطری دریافت کنند.

آمارها نشان می دهد: نزدیک به ۱۲ درصد از کادر درمان که سابقه آلرژی به داروها، واکسن ها یا مواد آلرژی زا همچون گرده و گرد و غبار داشته اند در تزریق دُز اول یا دوم واکسن کووید-۱۹ واکنش آلرژیک داشته اند.

با این حال متخصصان اظهار داشتند که شایع ترین علائم آلرژیک شامل کهیر یا ورم اطراف محل تزریق بوده و هیچ یک از این افراد به مراقبت های بیمارستانی نیاز پیدا نکردند. همچنین با وجود این علائم، ۹۸ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده اند، به این معنی که هر دو دُز واکسن مدرنا یا فایزر را دریافت کرده اند.

به گفته محققان آمریکایی، علائمی مانند کهیر و ورم بیشتر ممکن است در اولین مرحله تزریق واکسن رخ دهد، اما اغلب علائم آلرژیک گزارش شده مانعی برای تکمیل فرایند واکسیناسیون نیست.

به گزارش یونایتدپرس، همچنین نتایج مطالعاتی که پیش‌تر انجام گرفته حاکی از آن است که واکنش‌های آلرژیک به واکسن‌های کووید-۱۹ حتی در بین افرادی که سابقه آلرژی دارند، نادر است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مح
    0

    شما که برای پرداخت یارانه تب می کردید چطور این همه پول برای دولت جدید گذاشته ایدوچطور ه که دولت جدید بیخبر است ازاین پولها ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها