سفر نخست وزیر تونس به ریاض

نخست وزیر تونس در اولین سفر رسمی خود به خارج از کشور از زمان انتصابش در این پست در یازدهم اکتبر جاری، به عربستان رفت.

سفر نخست وزیر تونس به ریاض

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، قرار است نجلاء بودن، نخست وزیر تونس در اجلاس "ابتکار عمل خاورمیانه سبز" که طی امروز دوشنبه و فردا سه‌شنبه (سوم و چهارم آبان) به میزبانی ریاض با حضور رؤسای کشورها و نخست وزیران برگزار می‌شود، شرکت کند.

عثمان الجرندی، وزیر خارجه و لیلی الشیخاوی، وزیر محیط زیست تونس، نجلاء بودن را در این سفر همراهی می‌کنند.

هدف از برگزاری نشست مذکور، یکپارچگی تلاش‌ها و تقویت همکاری بین عربستان و کشورهای همسایه جهت مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی و تشکیل نخستین اتحادیه مقابله با این پدیده در خاورمیانه است.

در این نشست همچنین چالش‌های انتقال انرژی، ایجاد توازن و تعادل و نیز صنعت کربن و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در اقتصاد سبز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیشتر یک سایت متخصص مسائل آفریقا اعلام کرد که قیس سعید، رئیس جمهور تونس امروز (دوشنبه) به ریاض سفر خواهد کرد تا در اجلاس ابتکار عمل خاورمیانه سبز حضور یابد.

سایت "افریکا اینتلیجنس"، متخصص مسائل آفریقا اعلام کرد: با اینکه در این کنفرانس راه‌های کاهش انتشار کربن و مسائل زیست محیطی مختلف خاورمیانه بررسی خواهند شد، اما قیس سعید امیدوار است در حاشیه این سفر بتواند در راستای حمایت از بودجه دچار مشکل کشورش، حمایت مالی بزرگی از طرف عربستان و امارات دریافت کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها