جعفر سلمانی و رضا اسدی؛ مرز عشق و نفرت باریک است!

جعفر سلمانی و رضا اسدی، خریدهای جدید استقلال و پرسپولیس موفق شدند در همان هفته اول رقابت های لیگ بیست و یکم برای تیم هایشان گلزنی کنند.

جعفر سلمانی و رضا اسدی؛ مرز عشق و نفرت باریک است!

بازی کردن در تیم های بزرگ علاوه بر خاصیت های خاصی که دارد، دردسرهای خاص خودش را هم دارد، به خصوص بازیکنانی که به تازگی و با رقم های زیاد راهی یکی از تیم های بزرگ می شوند.

به گزارش طرفداری، این اتفاق امسال در استقلال و پرسپولیس در خصوص سلمانی و اسدی رخ داد و این دو بازیکن که با هزینه های زیادی راهی سرخابی ها شدند، بیش از باقی خریدها زیر ذره بین بودند تا هواداران عملکرد آن ها را ارزیابی کنند.

جعفر سلمانی؛ از استقلال رانده، از تیم ملی مانده بود!

جعفر سلمانی که در تیم پورتیموننزه پرتغال بازی می کرد، از همان ابتدای تابستان مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفت و پس از کش و قوس های فراوان آبی پوش شد.

جعفر سلمانی یکی از بازیکنان مورد علاقه دراگان اسکوچیچ است که از زمان نفت آبادان به تیم ملی دعوت می شد و جالب اینکه نیمکت نشینی های او در پرتغال هم جعفر سلمانی را از تیم ملی دور نکرد. البته در بازی های تیم ملی در انتخابی جام جهانی آنقدر عملکرد سلمانی ضعیف بود که این بار اسکوچیچ روی نام او برای بازی با امارات و کره جنوبی خط قرمز کشید.

جذب جعفر سلمانی هم از همان ابتدا با انتقادات زیادی همراه بود؛ عده ای اعتقاد داشتند با توجه به هزینه ای که برای جذب او شده، می شد بازیکنان بهتری را به خدمت گرفت ولی اصرار کادر فنی استقلال در نهایت باعث شد سلمانی به جمع آبی ها اضافه شود.

جعفر سلمانی در بازی با الهلال برای اولین بار در ترکیب ثابت استقلال به میدان رفت ولی اگر بخواهیم در یک کلمه عملکرد 62 دقیقه ای او را توصیف کنیم، می توانیم بگوییم "ناامید کننده!"

با این حال جعفر سلمانی تا شروع بازی های لیگ برتر صبر کرد و در اولین بازی پاسخ انتقادات را با یک ضربه پای چپ از پشت محوطه جریمه داد، ضربه ای که سه امتیاز را به اردوی استقلال برد تا شاگردان فرهاد مجیدی با برد رقابت های لیگ بیست و یکم را شروع کنند.

جعفر سلمانی جعفر سلمانی در تقابل با هوادار

رضا اسدی؛ زیر تیغ انتقادات، از مدت قرارداد تا عملکرد

رضا اسدی در تابستان یکی از پرحاشیه ترین بازیکنان بود. گفته می شد تیم های زیادی از جمله استقلال، پرسپولیس و سپاهان خواهان جذب او هستند که البته مشخص نیست چه میزان از شایعه های نقل و انتقالاتی فقط برای بازار گرمی بودند!

هرچه بود رضا اسدی به پرسپولیس پیوست و البته قراردادش انتقادات زیادی را به همراه داشت چرا که رضا اسدی که با دردسرهای زیادی سرخ پوش شده بود، قراردادی یک ساله بست و خیلی ها بابت این موضوع از مدیران پرسپولیس انتقاد کردند.

البته رضا اسدی مدعی شد اگر در ایران ماندنی باشد، فقط برای پرسپولیس بازی خواهد کرد.

اسدی در بازی اول پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان عملکرد نسبتا خوبی داشت ولی در بازی بزرگ این تیم مقابل الهلال، اسدی کاملا محو بود و گاها خطاهای عجیب او به عنوان یک هافبک دفاعی، صدای اعتراض هواداران را درآورد.

عملکرد رضا اسدی مقابل الهلال آنقدر ضعیف بود که یحیی گل محمدی ترجیح داد در نیمه دوم او را بیرون بکشد.

رضا اسدی در بازی با فولاد هم عملکرد پرنوسانی داشت و در نیمه اول درست مثل دیگر بازیکنان پرسپولیس، در اکثر دقایق بازی ضعیف تر از حد انتظارات ظاهر شد. در نیمه دوم البته رضا اسدی با یک ضربه سر اولین گل پرسپولیس را زد تا موتور سرخ ها روشن شود و او هم خود را از زیر تیغ انتقادات بیرون بکشد.

رضا اسدی رضا اسدی در تقابل با فولاد خوزستان

البته در این بازی حامد پاکدل هم که خرید او انتقادات زیادی را به همراه داشته، برای پرسپولیس گلزنی کرد ولی همانطور که گفتیم رضا اسدی و جعفر سلمانی در استقلال و پرسپولیس بیش از دیگر خریدهای این دو تیم در تابستان زیر ذره بین بودند که در همان بازی آغازین لیگ بیست و یکم موفق شدند اولین گل تیم های شان را به ثمر برسانند.

مرز عشق و نفرت باریک است و این مرز در فوتبال باریک تر می شود. وقتی جعفر سلمانی در مصاف الهلال عملکرد ناامید کننده ای داشت، محمد مومنی پیشکسوت استقلال که حالا عضو هیات مدیره این باشگاه هم هست، مدعی شد این بازیکن نه به درد بازی ملی می خورد و نه به درد بازی باشگاهی... رضا اسدی هم دیروز با عملکرد نیمه اولش، در فضای مجازی مورد خشم هواداران قرار گرفت، هوادارانی که می گفتند این خرید جدید نمی تواند حتی سایه ای از روزهای بد احمد نوراللهی باشد اما او با گلی که زد، از فشار این انتقادها خارج شد، درست مثل جعفر سلمانی... با این وجود، نوار مرزی عشق و نفرت همچنان باریک است!

منبع: طرفداری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها