آه و ناله‌های جانسوز!/ نقدی بر واکنش عضو غیرروحانی مجلس خبرگان به تصویر 2 کودک کار

یک روزنامه نگار نوشت: آنانکه در نهادهای تصمیم‌گیر حضور دارند، آه و ناله‌های جانسوزشان برای محرومان اگر همراه با مسئولیت‌پذیری در این باره نباشد، تعبیری جز مردم‌فریبی ندارد.

آه و ناله‌های جانسوز!/ نقدی بر واکنش عضو غیرروحانی مجلس خبرگان به تصویر 2 کودک کار

احمد زیدآبادی با شاره به واکنش محسن اسماعیلی، عضو غیرروحانی مجلس خبرگان به تصویر 2 کودک کار ( اینجا بخوانید) در کانال تلگرامی خود نوشت:
هر از چندی یکی از صاحب منصبان و یا نزدیکانِ آنها، عکسی از افراد محروم جامعه منتشر می‌کنند و زیر آن می‌نویسند؛ بعد از دیدن این عکس، بمیریم رواست!
سپس در این باره اشاره‌ای هم می‌کنند به یکی از خطبه‌های امام علی که در ترغیبِ لشکریانش برای جنگ با سپاه شام ایراد فرموده است.
این در حالی است که امام علی آن سخن را با هدفِ مسئولیت‌پذیری گفته بود، اما اینان به قصد مسئولیت‌گریزی می‌زنند.
از این دسته افراد باید پرسید؛ مگر بیش از چهل سال تمام منابع این کشور در اختیار خودتان نیست؟ خب اگر واقعاً در مورد محرومیت مردم این همه رقت قلب دارید، چرا الگوهای شناخته شدۀ توسعۀ پایدار و متوازن را برای افزایشِ رفاه اجتماعی و ریشه کن کردن فقربه کار نمی‌گیرید و منابع و سرمایه‌های کشور را به بهانه‌های مختلف هدر می‌دهید؟
طبعاً کسی که دستش از تصمیم‌گیری برای توسعۀ کشور کوتاست، اگر با دیدن صحنه‌های فقر و فلاکتِ مردم، آرزوی مرگ کند، برای او مجاز است، اما آنان که در نهادهای تصمیم‌گیر حضور دارند، آه و ناله‌های جانسوزشان برای محرومان اگر همراه با مسئولیت‌پذیری در این باره نباشد، تعبیری جز مردم‌فریبی ندارد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمد
    4

    حرف بدی نزده ضمن اینکه آقای اسماعیلی هم انسان متعهد و عالمی دلسوز است من هم وقتی زندگی مردم اندیکا پس از زلزله دیدم خیلی نگران شدم علیرغم کارهای بزرگی که بعد از انقلاب برای اقشار ضعیف شده است اما کافی نبوده و دولت باید کاستی های گذشته را ترمیم کند عدالت شعار اصلی انقلاب بوده و هست

  • جوادخزایی کوه پر
    1

    سلام .واقعا گل گفتیید.....

  • تشنه حقیقت
    1

    شب و روز صدا و سیما در مورد بیخانمان های سراسر دنیا از جمله امریکا برنامه پخش میکنه ولی تا به حال یک بار هم در مورد زباله گردی یا کودکان کار برنامه نداشته تا مبادا عیش اقایان منغص شود...

  • حاج طوسی
    0

    درود به شرفت. چه جواب منطقی و درست.

  • زرزر
    1

    خجالت اور هست برای کشوری که مردمش تاکمر تو سطل آ شغال هستن آ ن وقت خودشان تورفاه کامل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها