۷ توصیه برای بدنیا آوردن نوزاد باهوش

زنان در دوران بارداری می توانند با انجام چندین کار ساده سلول های مغزی فرزندشان را گسترش دهند و نوزادی باهوش و سالم را به دنیا بیاورند.

۷ توصیه برای بدنیا آوردن نوزاد باهوش

واضح است هر مادری هنگام بارداری تمام سعی خود را می کند تا مطمئن شود هر کاری را که لازم است برای بهترین فرد زندگی اش انجام داده تا شروع خوبی را تجربه کند، ما رموز داشتن فرزندی شادتر و باهوش تر را بررسی خواهیم کرد.

میدانستید که در طول دوران بارداری رژیم غذایی، عواطف و احساسات و چگونگی تعامل مادر با جنین نقشی تعیین کننده در رشد و شکل گیری جنین در حال شکل گیری ایفا می کند؟

ژن های ارثی تعیین کننده ترین عامل در هوش و شخصیت کودک هستند اما انتخاب سبک زندگی مناسب میتواند تضمین کند که آن ژن ها در رحم برنامه ریزی شده اند. دانشمندان تخمین زده اند که در واقع فقط 50 در صد از بهره هوشی به ژنتیک مربوط می شود. 50 در صد باقیمانده از محیط کودک تاثیر می پذیرد. خب پس منتظر چه هستید؟ اطمینان حاصل کنید که فرزندتان از قدرت ذهنی شما ارث میبرد، همین حالا با مطالعه این بخش، در این مورد بیشتر بدانید و بهتر عمل کنید.

1. در دوران بارداری به خواندن کتاب داستان عادت کنید

اساس آغاز زبان آموزی درون رحم شروع میشود و در سه ماهه ی سوم جنین می تواند صداهایی را که بطور مداوم شنیده است را به خاطر بیاورد. محققان امریکایی از چند مادر درخواست کردند که داستان گربه ای در کلاه را برای جنین به دنیا نیامده ی خود بخوانند. پس از تولد کودکان صدای خواندن کتاب داستان مادر خود را با مشت زدن با سرعتی خاص به دکمه ضبط تشخیص می دادند.

خواندن کتاب داستان

2. فعال باشید

علاقه به ترشخ اندورفین شما را به ورزش کردن ترغیب میکند؟ جنینتان هم عاشق اندورفین است در طی ورزش هورمون ها کنار جفت رها می شوند. جنین خود را با هورمون های شادی آور حمام کنید افزوده بر آن هر چقدر زمان ورزش بیشتر باشد گردش خون در اطراف بدنتان از جمله در رحم نیز بالا می رود.

تحقیقات اخیر همچنین نشان میدهد ورزش در دوران حاملگی میتواند سبب افزایش نورون ها در هیپوکامپ - بخش یادگیری و حافظه ی مغز _ جنین تا 40 درصد شود.

فعال بودن

3. کمی نور آفتاب بگیرید

نور خورشید را از دست ندهید چرا که بسیارحائز اهمیت است البته فقط 20 دقیقه در روز آفتاب بگیرید. در یک بررسی مشخص شد درصد بالایی از مادران باردار، ویتامین د کافی و مورد نیاز بدن خود را در این دوران دریافت نمیکنند. کمبود این ویتامین که ناشی از کمبود دریافت نور خورشید و عدم دریافت کافی ویتامین د از طریق مواد غذایی است، نتیجه ی قابل توجهی را بر رشد استخوان ها و قلب جنین میگذارد. محققان همچنین در حال بررسی رابطه ی بین کمبود ویتامین D در دوران حاملگی با اتیسم هستند.

نور آفتاب

4. جنین خود را لمس کنید

از حدود 20 هفته به بعد جنین شما لمس کردن رحم را حس میکند و نوازش آن می تواند پیام های آرامش بخشی را به سیستم عصبی جنین منتقل کند مطالعات نشان میدهند که جنین حتی میتواند که لمس مادر را از پدر تمیز دهد. از روغن بادام استفاده کنید که بهترین بهانه برای فرستادن ماساژ رحم و پیامی به جنینتان است.

لمس کردن جنین

5. با جنین خود حرف بزنید

جنین در 16 هفتگی میتواند بشنود و از هفته ی 27 به بعد تمام رابط های مغز و گوش در جای خود قرا دارند.

در واقع مطالعات نشان میدهند که جنین تازه متولد شده به لهجه ها و زبان هایی که در رحم شنیده پاسخ میدهد، آن هایی که در خانواده های دو زبانه متولد شده اند از زمان تولد به هر دو زبان پاسخ میدهند، بنابراین با کودک خود حرف بزنید.

حرف زدن

6. رژیم غذایی خود را متنوع کنید

اگر می خواهید فرزندتان از هوش کافی بهره برده باشد از وعده های متنوع تر استفاده کنید چراکه جوانه های چشایی کودک از حدود 12 هفتگی رشد می کند.

به مدت 25 هفته او 2 لیتر مایع امنیوتیک را در روز می سوزاند و غذاهایی که در روز میخورید میتواند آن را طعم دار کند. در مطالعه ای نشان داده شد فرزندان مادرانی که در دوران بارداری آب هویچ مینوشیدند این کودکان پس از اینکه از شیر گرفته میشود تمایل بیشتری به مصرف هویچ دارند.

رژیم غذایی متنوع

7. برای جنین خود موسیقی پخش کنید

شاید مهم تر از همه این باشد که شما میتوانید سلیقه ی موسیقی فرزندتان را شکل دهید.

جنین متولد نشده عاشق موسیقی است این کمک به رهاسازی هورمون های شادی آور مثل سروتونین میشود که به جنین آرامش می دهد.

پس از تولد فرزندتان تمام حالات آرامش بخش و شادی را که توسط موسیقی برایش رقم زدید را به خاطر می آورد.

منبع: نمناک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها