چرا مردان زنان خود را نادیده می گیرند؟

بی توجهی مردان به همسر معمولا در ازدواج‌های طولانی مدت و یا حتی همان اوایل ازدواج دیده می‌شود که یکی از مخرب‌ ترین عوامل برای از بین بردن کانون گرم خانواده است و حتی می‌تواند تاثیر بسیار منفی در تربیت فرزندان بگذارد.

چرا مردان زنان خود را نادیده می گیرند؟

ازدواج مانند گیاهی است که برای رشد و نمو نیاز به مراقبت روزانه دارد و هر گونه غفلت در مراقبت از آن می‌تواند منجر به آسیب‌های جبران ناپذیر شود.

بی توجهی مرد به زن ممکن است در ابتدا باعث ایجاد آسیب روحی و عاطفی در زن شود، ولی عواقب این آسیب در نهایت به خود مرد باز خواهند گشت و به یکباره متوجه خواهد شد که زنی غرغرو و ناراضی که دائما در حال ایراد گیری و بحث و دعواست، در مقابلش قرار گرفته و دیگر اثری از آن دختر شیرین و لوند و مهربان و دوست داشتنی‌ای که با او ازدواج کرده است نخواهد دید.

چرا مردان زنان خود را نادیده می گیرند؟

معمولا چند سال بعد از ازدواج اغلب مردان از این شاکی می‌شوند که با زنی غرغرو و عصبی ازدواج کرده اند در حالی این زن غرغرو و عصبی در اوایل ازدواج یک زن شاد و سرزنده بوده است که به تنهاییشان رنگ و بویی تازه داده بود. بی توجهی مرد به زن در گذر سال‌های زندگی این دختر شاد و پرانرژی را تبدیل به زنی عصبی، شاکی و غرغرو می‌کند.

بی توجهی مرد به زنش باعث می‌شود که زن او تبدیل به فردی غیرقابل تحمل شود، زنی که روزی با اشتیاق برای دیدنش زودتر به خانه برمیگشتید در اثر بی توجهی مرد به زنش تبدیل به زنی می‌شود که برای ندیدنش دیرتر به خانه برخواهید گشت.

مخرب‌ترین تاثیری که بی توجهی مرد به زنش می‌گذارد این است که دیگر زن احساس رضایت قلبی نسبت به شوهرش ندارد و از وجود او آرامشی نمی‌گیرد بنابراین از نظر روحی و عاطفی دیگر نمی‌تواند به او آرامش بدهد و فضایی سرشار از محبت و صمیمیت برای اعضای خانواده فراهم کند.

چرا مردان زنان خود را نادیده می گیرند؟

کمبود عاطفی و افزایش احتمال خیانت

بررسی‌هایی که توسط محققین انجام شده نشان می‌دهد که عامل خیانت زنان در اغلب مواد کمبود‌های عاطفی و بی توجهی مرد به همسرش بوده است.

زنان به دنبال یک مرد با گوش شنوا هستند، مردی که احساس کنند به حرف‌ها و درد دل هایشان گوش میدهد و با آن‌ها همدردی میکند.

در بیشتر موارد یک درد دل ساده یا یک گفتگوی صمیمانه می‌تواند دوام و پایداری زندگیتان را تامین کند.

اغلب خیانت‌ها با قصد قبلی آغاز نمی‌شوند بلکه فقط با یک درد دل ساده آغاز می‌شود. در واقع خلا و کمبود عاطفی می‌تواند خطری بسیار جدی برای ازدواج شما محسوب شود.

نفر سوم فقط کافی است که وانمود کند در حال شنیدن درد دل‌های همسر شماست و تظاهر کند نگرانی‌های او برایش اهمیت دارد، بی توجهی مرد به همسرش می‌تواند فضاس لازم را برای توجه نشان دادن نفر سوم فراهم کند.

کاهش کیفیت تربیت فرزندان

تربیت و بزرگ کردن کودکان یک مسئولیت بسیار سنگین است و نیاز به تلاش شبانه روزی و روحیه‌ای قوی دارد، همسر شما تنها زمانی می‌تواند به خوبی از عهده این مسئولیت بربیاید که از نظر روحی ارتباطی عمیق و صمیمانه با شما داشته باشد و زنی که توجه کافی از همسرش دریافت نکرده باشد ممکن است به دنبال جبران محبت از طرف فرزندانش باشد و این رفتار باعث محبت و محافظت کنندگی افراطی نسبت به فرزندان خواهد شد که بر شخصیت آن‌ها تاثیر مخربی خواهد گذاشت.

چنین فرزندی با مشکلاتی نظی وابستگی بیش از حد و ناتوانی در استقلال شخصیت، افزایش احساس خشم فروخورده یا حتی گسست عاطفی نسبت به پدر شود.


افسردگی

عدم توجه کافی یک مرد به زن باعث می‌شود که همسرتان دیگر احساس زیبایی یا دوست داشتنی بودن نکند. چنین فردی دچار حساسیت زیاد نسبت به طرد شدن می‌کند و احتمال این که دچار افسردگی و بی حوصلگی شود بسیار زیاد خواهد شد.

چرا مردان زنان خود را نادیده می گیرند؟

علت بی توجهی مردان به همسر

در ادامه مقاله دلایل اصلی که باعث بی توجهی مردان به همسر می‌شود را با هم بررسی می‌کنیم.


نداشتن آگاهی لازم برای همسرداری

مهم‌ترین عامل بی توجهی مردان به همسر این است که هیچ کس به آن‌ها نگفته است باید برای ازدواج مهارت همسر داری را بیاموزند. اغلب مردان وقتی برای مطالعه در مورد شناخت روحیات زنان و روش رفتار درست با یک زن نمی‌گذارند و تجربیات پدرانشان به دلیل جامعه مردسالاری که در آن بزرگ شده اند نمیتواند برایشان کارساز باشد.

ولی از قدیم همه در گوش دختران می‌خوانند که باید مهارت شوهر داری بیاموزید تا بتوانید شوهر خود را پابند زندگی کنید از این رو اغلب آقایان تصور میکنند که داشتن مهارت همسرداری فقط برای زنان مهم است و خودشان وظیفه‌ای به جز تامین نیاز‌های مالی خانواده ندارد. در صورتی که آموزش مهارت همسرداری برای مردی که میخواهد در ازدواجش آرامش و صمیمیتی پایدار تجربه کند و فرزندانی تربیت کند که از نظر روحی در سلامت باشند، از نان شب واجب‌تر است.

ابزار تنبیهی

از آنجایی که اغلب زوجین گفتگوی موثر را نیاموخته اند زمانی که دچار تعارض و اختلاف نظر می‌شوند نمی‌توانند به درستی با هم صحبت کنند و راه حلی برای مشکلشان پیدا کنند بنابراین با قهر کردن، رفتار سرد و بی توجهی نارضایتی خود را از شرایط نشان می‌دهد.

قهر کردن و بی توجهی دو عاملی است که نشان می‌دهد شما از نظر رفتاری به بلوغ کامل نرسیده اید و مهارت کافی برای حل تعارضات با گفتگو را ندارید.

معمولا در این شرایط زنان به طور غریزی علاقه بیشتری برای حل مشکل با گفتگو از خود نشان می‌دهند، ولی با بی توجهی مردشان مواجه می‌شوند. این رفتار مردان می‌تواند آسیب‌های شدیدی به صمیمیت بین زوجین وارد کند.

سعی کنید بعد از آرام شدن با یک گفتگوی صمیمی و ساده مشکلاتتان را حل کنید و اجازه ندهید باعث ایجاد سردی و فاصله بین شما و بروز مشکلاتی از جمله نگرانی و افسردگی در همسرتان شود.

چرا مردان زنان خود را نادیده می گیرند؟

گرفتاری‌های شدید کاری

گاهی اوقات بی توجهی مردان ناشی از خستگی شدید آن‌ها ست. مثلا مشکلات اقتصادی که شوهر شما را دچار استرس و کلافگی کرده است و باعث شده در لاک خود فرو برود.

معمولا زنان در مواجهه با چنین مشکلاتی سعی میکنند با گفتگو افکار منفی خود را با دیگران در میان بگذارند و از این روش برای کاهش اضطراب خود استفاده می‌کنند در حالی که مردان سعی میکنند کمتر در مورد موضوعات نگران کننده حرف بزنند.

از سویی دیگر این درورن ریزی مشکلات باعث ایجاد رفتار‌های مخاطره آمیز و پرخاشگری یا گوشه گیری در مردان می‌شود.

نبود صمیمیت

مهم‌ترین عامل یک ارتباط سالم و موفق وجود صمیمیت است. شما باید بتوانید رابطه‌ای دوستانه و همراه با اعتماد متقابل با همسرتان داشته باشید و بتوانید بدون ترس از قضاوت در مورد مشکلات خودتان با هم صحبت کنید و با گفتگو فشار ذهنی خود را کاهش دهید.

سعی کنید همیشه به دنبال پیدا کردن علایق مشترک با هم باشید تا بتوانید ساعت‌های بیشتری در مورد این مسائل باهم گفتگو کنید و صمیمیت بین خودتان را افزایش دهید.

منبع: تابناک باتو

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حق
    1

    بیشتر به دلیل مشکلات مالی هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها