بایدن: باید به دنبال راهکاری برای موثرتر کردن تحریم های اقتصادی باشیم

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن باید بر روند تحریم‌های اقتصادی علیه سایر کشور‌ها تجدیدنظر کند.

بایدن: باید به دنبال راهکاری برای موثرتر کردن تحریم های اقتصادی باشیم

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن در جریان سخنرانی در یک مرکز حمایت از کودکان در کنتیکت آمریکا گفت: باید تدابیر موثرتری در روند تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه سایر کشور‌ها اتخاذ شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اعمال تحریم‌های اقتصادی موجب کاهش استفاده از دلار و رواج بیشتر رمز ارز‌ها شده که این می‌تواند برای اقتصاد ما ناخوشایند باشد.

وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر هشدار داده بود کاهش استفاده از دلار در مبادلات جهانی و رواج تحریم‌های اقتصادی علیه سایر کشور‌های می‌تواند نظام مالی آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد و در بلند مدت آثار غیرقابل پیش بینی بر اقتصاد این کشور بگذارد.

مقامات آمریکا معتقدند با رواج ارز‌های دیجیتال در جهان و دیگر نوآوری‌های فناوری در زمینه مبادلات تجاری تحریم‌های اقتصادی آمریکا در جهان تاثیر خود را از دست داده و در بلندمدت می‌تواند تاثیر مخربی بر اقتصاد این کشور داشته باشد.

مقامات وزارت خزانه داری آمریکا از دولت بایدن خواسته اند هر چه سریعتر روند تحریم‌های اقتصادی را بار دیگر با دقت بازنگری کنند و اهداف سیاسی مرتبط با آن را با منافع آمریکا بسنجند.

جو بایدن در این سخنرانی تاکید کرد: وزارت خزانه داری باید تلاش‌های خود را برای مقابله با تهدیدات رمز ارز‌ها برای اقتصاد آمریکا دو چندان کند. همه ما باید به دنبال راه حلی برای ارتقای قابلیت‌های فنی و نیروی کار خود در جهت مقابله با تضعیف قدرت دلار در جهان باشیم.

یک مقام ارشد خزانه داری آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: برای ما مهم است که بدانیم در طول این سال‌ها تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشور‌های مختلف تا چه اندازه موثر بوده است؛ ما بیشتر باید مراقبت نظام مالی کشور خودمان باشیم.

مقامات آمریکا، اما روز گذشته تاکید کردند با وجود انتقاد‌های موجود تحریم‌های اقتصادی همچنان بخش مهمی از سیاست آمریکا در مواجه با سایر کشور‌های جهان است.

والی آدمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌ها از اساس ابزار مهمی برای پیشبرد منافع امنیت ملی ما هستند، ولی باید با شرکا و متحدان خود درباره بازنگری ساختاری آن‌ها به منظور تقویت کارآیی تحریم‌ها مذاکره کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مح
    0

    خدا نابودتان کند تااین همه ملت هارابااهرم تحریم به سختی نیندازید

  • ناشناس
    0

    اگرکشورهای آسیائی باهم متحدباشنداروپاوآمریکاراباتحریم
    نفتی به زانودرمی اوردکه این همه کشورهابادلارتحریم نکنند
    حتی کشورهای آفریقائی تحریم نفتی کنن یعنی آسیاوآفریقا
    میتونه اینارابه زانودربیاره باتحریم نفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها